پیام معصومه ابتکار به مناسبت بازگشت آب به هامون

۱۳۹۳/۰۲/۱۲ - ۱۷:۰۴:۰۳
کد خبر: ۱۸۴۴۸۵
پیام معصومه ابتکار به مناسبت بازگشت آب به هامون
پیام معصومه ابتکار به مناسبت بازگشت آب به هامون معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست به مناسبت بازگشت آب به هامون پیامی صادر کرد.

به گزارش سرویس شهر خبرگزاری برنا، متن پیام دکتر ابتکار بدین شرح است:

چند روزی است که خبر مهم و مسرت بخش احیای تدریجی تالاب بین‌المللی هامون به گوش می‌رسد. خبری که نه تنها مردم شریف سیستان و بلوچستان بلکه همه مردم ایران را خوشحال کرده است. بعد از خشکسالی مدید، بازگشت آب به هامون نوید بخش زندگی مجدد این تالاب بین‌المللی، بازگشت پرندگان مهاجر، ماهیان بومی و احیای مشاغل کشاورزی، حصیربافی، گاومیش داری و نیز نشاط و سرزندگی به این منطقه است.

در کنار بارش‌های خوب در منطقه که نشان از الطاف خداوندی دارد، اقدامات جدی در دولت تدبیر و امید مانند پیگیری برای برداشتن موانع ورود آب و باز شدن آبراهه‌ها و تلاش‌هایی در سطوح محلی و استانی، ملی، دو جانبه و بین‌المللی، اثربخش بوده است. از جمله جلب همکاری دولت دوست افغانستان که با ایران در داشتن این زیست بوم ارزشمند مشترک است.


امید است با احیای کامل هامون های صابوری، هیرمند و پوزک، مجموعه این تالاب های بین المللی حیات کامل خود را بازیابند و دیگر منطقه شاهد خشکی و توفان های شن نباشد؛ که این آبگیری به کاهش قابل توجه میزان گرد و غبار در منطقه نیز کمک می کند.

تصاویر زیبای رشد مجدد نیزارها و شادی و بازی اهالی در خنکای آب هامون روشنی چشم هر بیننده ای است. مدیریت صحیح منابع آب از سوی همه دستگاههای ذی ربط البته می تواند به حفظ و پایداری این زیست بوم ارزشمند کمک کند تا بتواند به خدمات ارزنده خود تداوم بخشد.

به امید احیای همه تالاب ها و دریاچه های کشور، انشاءالله.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز