عضو فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس:

هشدار نسبت به تولید گازهای آلاینده در ایران‌خودرو

۱۳۹۳/۰۲/۱۵ - ۱۳:۵۷:۲۲
کد خبر: ۱۸۵۲۳۷
هشدار نسبت به تولید گازهای آلاینده در ایران‌خودرو
نظری مهر گفت: حجم گازهای آلاینده از این کارخانه روزانه به صدها تن می رسد که با اثر‌گذاری بر آب و خاک زمینه ساز بسیاری از بیماری‌ها می‌شود.

به گزارش سرویس محیط زیست خبرگزاری برنا، محمدجواد نظری‌مهر با انتقاد از حجم بالای تولید آلاینده در کارخانه ایران‌خودرو، گفت: بی توجهی مسئولان به وجود و فعالیت کارخانه‌های آلاینده در کشور سلامت جامعه را تهدید می‌کند.

نماینده مردم بندرگز، بندرترکمن، گمیشان و کردکوی در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه عوامل متعددی در شیوع و گسترش بیماری‌ها در کشور دخیل است،‌ تصریح کرد: متاسفانه گسترش استفاده از سموم بیش از حد مجاز و همچنین سموم غیر استاندارد علاوه بر تاثیر گذاری بر آب و خاک عامل عمده بروز بسیاری از بیماری‌ها از جمله سرطان شده است.

این نماینده مردم در مجلس نهم، در رابطه با استفاده از سموم غیر استاندارد و تقلبی در مزارع کشاورزی، افزود:‌ دولت به ویژه وزارت جهاد کشاورزی باید پاسخ‌گوی چرایی ورود سموم غیر استاندارد به کشور و همچنین استفاده در زمین‌های کشاورزی باشند.

وی با بیان اینکه وزارت جهاد کشاورزی می‌تواند با اجرای سیاست‌های تشویقی کشاورزان را به استفاده کمتر از سموم و تولید ارگانیک محصولات دعوت کند، گفت: متاسفانه وزارت جهاد کشاورزی نظارت صحیحی بر چگونگی ورود سموم به کشور ندارد.

نظری‌مهر با تاکید بر اینکه باید دست‌های پنهانی که اقدام به واردات سموم تقلبی به کشور می‌کنند را قطع کرد، افزود:‌ متاسفانه وجود رانت در بخش‌های مختلف موجب شده برخی افراد بتوانند از طریق اخذ مجوز از بخش های مختلف دولتی نسبت به واردات سموم غیر استاندارد اقدام کنند.

وی ادامه داد: سموم غیر استاندارد علاوه بر اینکه به نابودی درختان و محصولات آنان می‌انجامد تهدید جدی برای سلامت جامعه نیز به شمار می رود.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با بیان اینکه متاسفانه سموم غیراستاندارد در حال حاضر به آلوده کردن آب و خاک در برخی نواحی کشور منجر شده، گفت: دولت به ویژه وزارت جهاد کشاورزی و شهرداری باید با تمام قوا نسبت به تصفیه آب اقدام کنند و اجازه ورود آب فاضلاب به زمین‌ها کشاورزی را ندهند.

وی با بیان اینکه وجود کارخانه‌‌های آلاینده هوا همچون ایران خودرو بر سلامت آب و خاک در کلان‌شهری چون تهران اثر نامطلوبی دارد، افزود: دولت باید با نظارت دقیق بر رعایت استانداردها از نفوذ هر نوع آلاینده‌ای به خاک و آب جلوگیری کنند.

عضو فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: فراکسیون محیط زیست مجلس به جد پیگیر دعوت از مسئولان برای تامین سلامت مردم است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز