رییس ستاد محیط زیست شهرداری تهران خبر داد؛

۱۵۷بیمارستان شهر تهران مولد زباله بیمارستانی

۱۳۹۳/۰۲/۱۷ - ۲۰:۱۲:۵۹
کد خبر: ۱۸۶۰۲۶
۱۵۷بیمارستان شهر تهران مولد زباله بیمارستانی
شاعری گفت: 157 بیمارستان شهر تهران زباله بیمارستانی تولید می‌کنند، این در حالیست که امحا و بی خطرسازی پسماندهای بیمارستانی بر عهده شهرداری تهران نیست.

به گزارش سرویس شهری خبرگزاری برنا، علی محمد شاعری با تاکید بر اینکه براساس قانون، وظیفه مدیریت پسماند خانگی با شهرداری تهران است، گفت: پسماندهای بیمارستانی و امحا و بی خطرسازی آن‌ها بر عهده شهرداری نیست و این موضوع وظیفه وزارت بهداشت است. متاسفانه تعدادی از بیمارستان‌های شهر تهران زباله های خود را به صورت غیربهداشتی مدیریت می‌کنند که این کار باعث آلودگی محیط زیست شهری می‌شود.

وی با بیان این‌که با همکاری اداره محیط زیست استان تهران در حال جمع آوری این زباله ها هستیم، خاطرنشان کرد: با بیمارستان هایی که در رابطه با زباله های خود مرتکب تخلف شوند، برخورد قانونی خواهیم کرد تا در نهایت بتوانیم جلوی آلایندگی این بیمارستان ها را بگیریم.

رییس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار با بیان اینکه بنا داریم با هماهنگی از طریق مناطق 22 گانه و مسئولان وزارت بهداشت مناطق تعاملی را ایجاد کنیم تا مسئولان بیمارستان ها در کاهش این آلایندگی کاری انجام دهند، اضافه کرد: بیمارستان هایی که استانداردهای زیست محیطی را رعایت نمی کنند، طبق برنامه با آن‌ها برخورد خواهد شد.

شاعری با اشاره به هشدار هایی که از طریق محیط زیست استان تهران به این سازمان‌ها داده می شود، خاطر نشان کرد: همکاری با دولت و دانشگاه علوم پزشکی در یک زمان معین، در دستور کار قرار گرفته است. در خصوص رفع آلایندگی زباله های بیمارستانی در شهر تهران نیز فعالیت هایی صورت پذیرفته است.

رییس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار با اشاره به 157 بیمارستان شهر تهران که زباله بیمارستانی تولید می کنند، گفت: بخشی از این بیمارستان ها عملکرد نامطلوبی دارندد، به طوری که 90 درصدآنها سیستم تصفیه آب بیمارستانی استاندارد ندارند و 20 درصد هم فاقد سیستم تصفیه بیمارستانی هستند. این در حالی است که 100 درصد درمانگاه ها نیز باید زباله بیمارستانی خود را با برنامه ریزی های پیش رو در بهترین شرایط ممکن امحا کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز