با حضور رییس کمیسیون امور اجتماعی و تشکل‌های اتاق بازرگانی تهران:

از فرش جام جهانی با طرح یوز رونمایی شد

۱۳۹۳/۰۳/۲۷ - ۱۵:۳۳:۳۵
کد خبر: ۱۹۶۱۴۹
از فرش جام جهانی با طرح یوز رونمایی شد
محمد مهدی راسخ گفت:حمایت تولیدکنندگان و صنعتگران از فعالیت های ورزشی و اجتماعی باعث می شود پرچم پر افتخار ایران در اقصی نقاط دنیا بالا برود و نام ایران در دنیا برده شود.

طی مراسمی با حضور رییس کمیسیون امور اجتماعی و تشکلهای اتاق بازرگانی تهران از فرش جام جهانی که طرح یوز را روی لباس تیم ملی به نمایش گذاشته بود در شهر فرش رونمایی شد.

به گزارش سرویس میراث فرهنگی خبرگزاری برنا، رییس کمیسیون امور اجتماعی و تشکلهای اتاق بازرگانی و صنایع و معادن و کشاورزی تهران ضمن رونمایی از این فرش گفت: حمایت تولیدکنندگان و صنعتگران از فعالیت های ورزشی و اجتماعی باعث می شود پرچم پر افتخار کشور ما در اقصی نقاط دنیا بالا برود و نام ایران در دنیا برده شود.

محمد مهدی راسخ درباره فرش جام جهانی گفت: این کار یکی از نادر ترین کارهای هنری است و وقتی به ایرانی ها می گویند هنرمند واقعا با دیدن این اثر می توانیم هنر ایرانی را در این فرش ببینیم.

وی درباره جزییات این فرش گفت: این فرش کاملا توسط طراحان ایرانی طراحی شده است و شمایل کلی آن تصویری از باریکنان تیم ملی فوتبال ایران است که روی پیراهنشان طرح یوزپلنگ ایرانی حک شده است و در پشت آنها تصویری از استادیوم فینال جام جهانی یعنی ورزشگاه معروف ماراکانای برزیل هم وجود دارد.

در این مراسم سید مهدی موسوی،فعال صنعت فرش ایران پس از رونمایی از این فرش در جمع خبرنگاران گفت:امروز بزرگترین فرش مُنقش به تصویر تیم ملی فوتبال جمهوری اسلامی ایران در مجموعه شهر فرش رونمایی شد که در حقیقت پیوندی است میان هنر،صنعت و ورزش.

مدیر عامل شهر فرش در خصوص مشخصات فنی این فرش گفت:این فرش هزار شانه است با تراکم سه هزار و یکی از تازه ترین محصولاتی است که صنعت فرش به خود دیده است و در مساحت 15 متر مربع تولید شده است.حاشیه این فرش یکی از بهترین حاشیه هایی است که در این فرش استفاده شده است و طرح آن کاملا ایرانی است و نمونه آن در دنیا وجود ندارد.

وی گفت:این امکان وجود دارد که از این فرش نسخه های کوچک تهیه و تولید شود تا یادگاری فرهنگی از جام جهانی فوتبال باشد.

وی یکی از مهمترین مشکلات بازار فرش ایران را عرضه فرش دانست و گفت:برای اینکه بتوانیم در بازار فرش جهان دوباره برند ایرانی را احیا کنیم باید با شناسایی دقیق بازار جهانی به تولید متناسب با نیاز بازار اقدام کنیم و مشکلات عرضه فرش را هم باید در ایران برطرف کنیم تا فرش ایرانی بتواند مثل پسته و خاویار و زعفران نشانی ایرانی باشد در بازارهای جهانی.

موسوی افزود:انشاالله پس از جام جهانی و بازگشت تیم ملی فوتبال ایران این فرش در مراسمی به فدراسیون فوتبال به عنوان نشانی از جام جهانی 2014 برزیل اهدا خواهد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز