با توجه به محدودیت منابع آب کشور؛

وزیر جهاد کشاورزی بر ضرورت افزایش اعتبارات طرح های آبخیزداری و آبیاری تحت فشار تاکید کرد

۱۳۹۳/۰۳/۲۷ - ۱۸:۴۵:۴۵
کد خبر: ۱۹۶۲۳۲
وزیر جهاد کشاورزی بر ضرورت افزایش اعتبارات طرح های آبخیزداری و آبیاری تحت فشار تاکید کرد
حجتی گفت: امسال دولت و مجلس شورای اسلامی توجه خوبی به آبیاری تحت فشار داشته اند، اما این منابع با توجه به ضروریت های که در این بخش وجود دارد کافی نیست.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان این که، قیمت هر کیلوگرم شیر خام 1440 تومان تعیین شده است گفت: نرخ شیر خام در کمیسیون تنظیم بازار و مراکز تصمیم گیری تعیین و مراحل ابلاغی را طی می کند.

به گزارش سرویس سازمان محیط زیست به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، محمود حجتی روز دوشنبه در حاشیه همایش ملی فرهنگ مدیریت جهادی در جمع خبرنگاران افزود: مبلغ تعیین شده برای خرید شیر خام از دامداران مورد تایید سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان و تنظیم بازار قرار گرفته است.

وی در خصوص اعتبارات طرح های آبخیزداری و آبیاری تحت فشار گفت: با وجود توجه دولت و مجلس برای تامین اعتبارات طرح های آبخیزداری و آبیاری تحت فشار، اما اعتبارات فعلی برای اجرای این طرح ها کافی نیست و برای انجام آنها به اعتبارات مناسبی نیاز داریم.

وی به میزان تسهیلات و اعتبارات طرح های آبخیزداری با توجه به محدودیت منابع آب در کشور اشاره کرد و افزود: با وجود محدودیت منابع آب در کشور باید باران را ذخیره سازی کنیم که امروزه دانش بشری به دنبال حفظ منابع آب و خاک و بهترین شکل ذخیره سازی آب از طریق عملیات آبخیزداری است.

حجتی با بیان این که، متاسفانه آبی که در اختیار کشاورزان ما قرار دارد، به دلیل مشکلات عدیده از لحاظ اقتصادی و پشتیبانی های علمی و فرهنگی بهره وری های لازم را ندارد، تصریح کرد: در نظر داریم با تجهیز و تخصیص منابع بتوانیم سیستم های نوین آبیاری، روش انتقال آب با لوله و کانال های بتنی و سیستم های تحت فشار، بهره وری آب را افزایش دهیم.

وی گفت: امسال دولت و مجلس شورای اسلامی توجه خوبی به آبیاری تحت فشار داشته اند، اما این منابع با توجه به ضروریت های که در این بخش وجود دارد کافی نیست و امیدواریم بتوانیم در سال های آینده منابع بیشتری برای منابع آب و خاک و حفظ منابع پایه تخصیص دهیم.

وی میزان تخصیص منابع برای اجرای روش های نوین آبیاری را دارای دو ردیف اعتباری دانست و افزود: یکی از ردیف های عمومی 300 میلیارد تومان و در بند "ش" نیز یک هزار میلیارد تومان اعتبار داریم که در مجموع اعتبارات این بخش 1300 میلیارد تومان است که با وجود منابع حاشیه ای در قالب تبصره و سفرهای استانی تخصیص می یابد، اما با این وجود انتظار داریم این منابع تقویت شود.

وزیر جهاد کشاورزی درباره اجرای طرح انتزاع در این وزارتخانه گفت: با تصویب قانون انتزاع، آئین نامه آن در دولت تصویب شد و بخش عمده تفکیک وظایف انجام گرفت و هم اکنون نیز قائم مقام وزیر در امور بازرگانی منصوب شده است.

وی افزود: در حال بررسی و تجدید ساختار هستیم، البته چند دستور هم برای تکمیل قانون انتزاع داریم که امیدواریم در کمیسیون های دولت مراحل نهایی آن طی شود و با تایید دولت اجرایی شود.

حجتی درباره تامین کالاهای مورد نیاز ماه مبارک رمضان افزود: ما مسئول تولید و تامین ذخایر مورد نیاز در زمینه های مختلف اقلام غذایی کشور هستیم و اطمینان می دهم در ارتباط با ذخایر محصولات غذایی به ویژه مرغ، برنج، گوشت قرمز به اندازه کافی ذخیره سازی شده است و کمبودی در این زمینه وجود ندارد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز