رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و ایرلند تشریح کرد:

جذب سرمایه‌گذاران ایرلندی برای ارتقاء صنعت گردشگری در ایران

۱۳۹۳/۰۷/۰۸ - ۱۹:۴۵:۲۷
کد خبر: ۲۲۵۷۸۶
جذب سرمایه‌گذاران ایرلندی برای ارتقاء صنعت گردشگری در ایران
رئیس گروه دوستی ایران و ایرلند می گوید باید سرمایه گذاران ایرلندی را سمت جاذبه‌های گردشگری ایران جذب کنیم و از تجربه‌های آنها برای پیشبرد گردشگری در ایران استفاده کنیم.

رییس گروه دوستی پارلمان ایران و ایرلند معتقد است که کشور ایرلند با وجود جمعیت چهار و نیم میلیونی، سالانه پذیرای بیش از شش میلیون گردشگر است و این موضوع باعث شده که در آمد این کشور از گردشگری بسیار بالا باشد. ایرلند می تواند در عرصه گردشگری الگوی بسیار مناسبی برای ایران باشد. 

به گزارش سرویس میراث فرهنگی خبرگزاری برنا به نقل از CHN «جواد هروی»، رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و ایرلند به سفر هفته گذشته اش به ایرلند اشاره می کند و می گوید: در این سفر نشستی با فعالان بخش خصوصی گردشگری ایرلند داشتیم. در این دیدار قرار شد آنها برای آشنایی بیشتر با حوزه گردشگری به ایران بیایند.

او با تاکید بر موفقیت صنعت گردشگری در کشور ایرلند، می گوید: کشور ایرلند با وجود جمعیت چهار و نیم میلیونی، سالانه پذیرای بیش از شش میلیون گردشگر است و این موضوع باعث شده که در آمد این کشور از گردشگری بسیار بالا باشد. ایرلند می تواند در عرصه گردشگری الگوی بسیار مناسبی برای ایران باشد.

هروی همچنین می گوید: «نگاه فعالان گردشگری ایرلند و همچنین مقامات این کشور به ایران مهربانانه و متواضعانه است. آنها ایران را کشوری با فرهنگ و تمدن کهن می دانند.»

رئیس فراکسیون تاریخ و توسعه گردشگری در پاسخ به این سوال که همکاری های فعالان گردشگری ایران و ایرلند در چه زمینه هایی امکان پذیر است، توضیح می دهد: ایرلندی ها موفق شدند نگاه نظریه پردازانه را در مقام عمل تکمیل کنند. ما هنوز در مقدمات و نظریه پردازی های بحث گردشگری مانده ایم و هنوز یگ گام عملی برنداشتیم. درحالی که ایرلندی ها به این موضوع ورود پیدا کرده اند و بیش از جمعیتشان گردشگر دارند. توفیق ایرلند در بحث جذب سرمایه گذاران گردشگری می تواند یک الگوی مناسب برای ما باشد. ما باید بتوانیم سرمایه گذاران ایرلندی را به بخش گردشگری ایران جذب کنیم و از تجربه های آنها استفاده کنیم. ما می توانیم با راهکارها و تجربه های گردشگری ایرلند، این حوزه در ایران را تقویت کنیم.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و ایرلند همچنین به دیدارهای این گروه دوستی در ایرلند اشاره می کند و می گوید: ما در این سفر نشست هایی با نمایندگان و روسای مجلس نمایندگان و مجلس سنای ایرلند داشتیم. با توجه به این که ایرلند کشوری با ساختارهای مناسب تجاری و اقتصادی است، تصور می کنم ارتباط برقرار کردن با این دولت در حال حاضر برای ما در اولویت قرار دارد. به همین جهت آمدن آقای شان بارت رئیس مجلس ایرلند به ایران موقعیت مناسبی است که مسئولان کشور ما می توانند از این موقعیت استفاده کنند و بتوانند ارتباط مستقیمی برقرار کنند.

نظر شما