در گفت و گو با برنا مطرح شد:

بنزین آلوده دیگر در کشور وجود ندارد

۱۳۹۳/۰۷/۲۷ - ۱۴:۱۲:۰۸
کد خبر: ۲۳۰۱۷۲
بنزین آلوده دیگر در کشور وجود ندارد
معاون اول رئیس حفاظت محیط زیست:اکنون بنزین یورو 4 در سطح کشور، تولید می شود و دیگر با بحران آلودگی هوا مواجه نیستیم.

بحران آلودگی هوا به دلیل بنزین های آلوده، چند سالی است منجر به نگرانی مسئولان و مردم شده و مشکلات سلامتی بی شماری را باری مردم به خصوص سالمندان و کودکان با خود به همراه داشته است. سازمان حفاظت محیط زیست کشور به تازگی اعلام کرده با تولید بنزین های یورو 4 درسطح کشور،مشکل بنزین‌های آلوده در کشور رفع شده و از این پس با مشکل آلودگی هوا مواجه نخواهیم بود.

دکتر اسماعیل کهرم مشاور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در گفت و گو با سرویس محیط زیست خبرگزاری برنا گفت: در حال حاضر در کشور دیگر با مشکل بنزین‌های آلوده مواجه نیستیم و بنزین‌ها به حد استاندارد رسیده اند.

وی افزود: مشکل بنزین‌های آلوده رفع شد. تا زمانی که بنزین یورو 2 تولید می‌شد، با بحران آلودگی هوا مواجه بودیم و ساختمان‌های پتروشیمی پیش از این به تولید بنزین یورو 2 می‌پرداختند.

کهرم در ادامه گفت: در آن دوران در اثر محرومیت‌ها با کمبود بنزین مواجه بودیم. پالایشگاه‌ها به بنزین‌های یورو 2، بنزن اضافه می کردند. بنزن دارای ترکیب حلقوی سرطانزاست. همچنین در پتروشیمی ها به بنزین گوگرد اضافه می‌شد.

وی اظهار داشت: اکنون بنزین یورو 4 در سطح کشور، تولید می شود و دیگر با بحران آلودگی هوا مواجه نیستیم. اکنون بنزین در پالایشگاه ها تولید می شود و 6 پالایشگاه از 8 پالایشگاه به تولید بنزین یورو 4 می‌پردازند.

مشاور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه بیان کرد: مقادیری بنزین یورو 4 نیز به کشور وارد می شود. مبحثی که سخنگوی دولت در مورد بنزین و آلودگی هوا بیان کرد درباره بنزین یورو 2 بود.

وی تاکید کرد: اکنون بنزین یورو 4 در سراسر کشور تولید می شود. 3 یا 4 روز پیش در مشهد نیز تولید بنزین یورو 4 آغاز شده است. پالایشگاه اراک نیز 16.5 میلیون لیتر بنزین یورو 4 تولید می کند. این مقدار جهت مصرف تهران و اراک کافی است.

کهرم در پایان افزود: اکنون هوای تهران پاک شده و دیگر با بنزینی که در کشور تولید و یا وارد می شود، بنزین آلوده ای در کار نیست.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز