یک راهنمای گردشگری در اصفهان اعلام کرد؛

گردشگران خارجی در اصفهان از اسیدپاشی می‌پرسند

۱۳۹۳/۰۷/۲۹ - ۱۲:۱۲:۲۲
کد خبر: ۲۳۰۷۶۲
گردشگران خارجی در اصفهان از اسیدپاشی می‌پرسند
درحالی که این روزها اخبار اسیدپاشی در اصفهان دلهره به جان راهنمایان خانم این شهر انداخته، گردشگران خارجی نیز از این اتفاق می‌پرسند.

 به گزارش سرویس اجتماعی برنا،حضور گردشگران خارجی در مهرماه امسال بیش از هر چیز دیگر با اسیدپاشی در اصفهان همراه شد. اسیدپاشی که همواره با ارائه آمارهای ضد و نقیض همراه است، اما در نهایت امر مراجع قانونی آماری دیگر ارائه می‌دهند.

در این میان صدها گردشگر خارجی در اصفهان حضور دارند که در سطح شهر و اماکن تاریخی به بازدید مشغول هستند اما نگرانی‌ها از بابت اسیدپاشی درخصوص تغییر نگاه این گردشگران نسبت به ایران وجود دارد.

«مهدی صادقی»راهنمای تور اصفهان در خصوص اطلاع یافتن گردشگران خارجی از اخبار اسیدپاشی اصفهان گفت: «چند مورد دیده شده که گردشگران خارجی درخصوص خبر اسیدپاشی در اصفهان از راهنمایان خود پرس و جو کرده‌اند چراکه برخی روزنامه‌های خارجی در این خصوص اخباری منتشر کرده‌اند که سبب مطلع شدن این گردشگران از اخبار اسیدپاشی شده‌است. البته این خبر تاحدودی سبب ترس و دلهره در بین این گردشگران شده است ولی درخواستی برای خروج از اصفهان نداده‌اند اما این احتمال می‌رود که با ادامه یافتن این اخبار و اسیدپاشی‌ها درخواستهایی برای ترک اصفهان بشود.»

نگذاشتیم گردشگران خارجی بیش از این از اسیدپاشی خبردار شوند
 
«محسن حاجی سعید» از جمله راهنمایان گردشگری که تورهای اصفهان را برگزار می‌کند. او با اشاره به آنکه هفته گذشته یک گروه سوییسی که بسیار حساس بودند را به اصفهان برده‌است گفت: «با توجه به اخبار اسیدپاشی، سعی کردم گروه را بسیار کنترل شده در اماکنی که از نظارت آن اطمینان داشتم ببرم. در حقیقت به گروه اجازه ندادم که از من جدا شود چراکه به واسطه اخبار منتشر شده احساس خطر کردم تا مبادا برای گروه گردشگران خارجی اتفاقی بیافتد.»

به گفته او، از آنجایی که گردشگران خارجی هنوز اطلاعی دقیق از این اتفاقات پیدا نکرده‌اند به تبع آن عکس‌العمل خاصی نشان نمی‌دهند اما قطعا با مطلع شدن از این اخبار عکس‌العمل‌هایی را از آنها خواهیم دید.

اصفهان قطب گردشگری ایران است و باید در صدد حفظ چهره گردشگرپذیر بودن آن برآمد. این درحالی است که به گفته حاجی سعید، تاکنون تمام تلاش راهنمایان گردشگری این بوده تا چنین اخباری به گوش گردشگران خارجی نرسد.

ممکن است گردشگر خارجی چنین اخباری را در سایر رسانه‌ها دیده باشد و از راهنمای خود جویا شده‌باشد اما تاکنون عکس‌العمل خاصی گزارش نشده‌است. 

بر اساس این گزارش، نگاهی به نظرات مردم در شبکه‌های اجتماعی در خصوص اسیدپاشی در اصفهان نشان دهنده آن است که عموم جامعه از بلاتکلیفی رسیدگی به مجرمان پس از گذشت حدود دو هفته ناراضی هستند.

گفته می‌شود، بارها شاهد دستگیری باندهای خاص ظرف 48 ساعت بوده‌ایم اما بعد از گذشت حدود دوهفته از اسیدپاشی‌های اصفهان هنوز اطلاعات درستی از دستگیری مجرمان داده نشده‌است. تمام این مسائل نارضایتی‌های عمومی را به دنبال دارد که در سایر حوزه‌ها تاثیرگذار خواهد بود.

دلهره راهنمایان خانم در اصفهان از اسیدپاشی

حتا این نگرانی وجود دارد که روند اسیدپاشی‌ها ادامه یابد تا جایی که سبب شده تا راهنمایان گردشگری خانم در اصفهان با دلهره گروه خود را همراهی کنند.

حاجی سعید با بیان این صحبت‌ها ادامه داد: «اگر اخبار این اتفاق به طور جدی در چند رسانه خارجی منتشر شود آژانسداران در صدد لغو و درخواست بازگشت تورهای خود از اصفهان و یا ایران برخواهند آمد. چه بسا آنکه اصفهان در مقطع زمانی خاصی از برنامه سفر گردشگران خارجی خارج شود. این درحالی است که برای حضور این گردشگران در ایران با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم کرده‌ایم.»

او با تاکید برآنکه حضور داعش و جنگ‌های منطقه‌ای برای حضور نیافتن گردشگران در خاورمیانه کافی است گفت: «حال آنکه ایران به عنوان کشوری امن در منطقه شناخته شده و می‌تواند از این فرصت برای جذب گردشگران استفاده کند بروز چنین اتفاقاتی می‌توان ضربه‌ّهای جبران ناپذیری به پیکره گردشگری وارد کند.»

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز