به همت پژوهشگران کشورمان محقق شد؛

تولید مخازن سوخت انعطاف‌پذیر و قطعات لاستیكی خاص با کاربرد در صنایع هوایی و دریایی

۱۳۹۳/۱۰/۳۰ - ۱۳:۵۰:۳۳
کد خبر: ۲۵۵۴۰۹
تولید مخازن سوخت انعطاف‌پذیر و قطعات لاستیكی خاص با کاربرد در صنایع هوایی و دریایی
از مشتریان این محصول می‌توان به صنایع دریایی، صنایع هوا فضا، شرکتهای هواپیماسازی، شرکتهای کشتی‌سازی و شرکتهای خودروسازی اشاره کرد.

پژوهشگران کشورمان موفق به تولید و ساخت مخازن سوخت انعطاف‌پذیرو قطعات لاستیكی خاص با کاربرد صنایع هوا فضا، هوانوردی و دریایی شده اندکه این مخازن و قطعات در کشور تولید نمی‌شوند و نمونه خارجی آن تحریم شده و قیمت آن بسیار بالا است.
 
به گزارش گروه علمی فناوری برنا،‌مهدی شاه‌محمدی مجری طرح تولیدی "شرکت مهندسی پلیمر آسمان مهر" درباره کاربردهای مخازن سوخت انعطاف پذیر اظهار کرد: مخازن انعطاف‌پذیر در ماهواره‌ها، هواپیماها، بالگردها، زیر¬دریایی‌ها، قایق‌ها، ماشین‌های حمل سوخت و خودروهای معمولی و مسابقه‌ای نیز کاربرد دارند.

وی افزود: از مشتریان این محصول می‌توان به صنایع دریایی، صنایع هوا فضا، شرکتهای هواپیماسازی، شرکتهای کشتی‌سازی و شرکتهای خودروسازی اشاره کرد.

شاه‌محمدی همچنین گفت: ما توانسته‌ایم با تولید این نوع مخازن که تمام روند تولید آن از صفر تا صد در اختیار خودمان است و با فرمولاسیون نوآورانه آن، انحصار بزرگ‌ترین شرکت‌های تولید مخازن سوخت انعطاف‌پذیر در اروپا و آمریکا را بشکنیم و موفق به تولید آن بدون هیچ وابستگی و نیازی به بیگانگان شویم.

این فعال حوزه فناور در خصوص مقایسه قیمت‌های تمام‌شده تولیدات داخلی با مشابه خارجی آن بیان کرد: قیمت تمام‌شده مخزن خارجی چیزی در حدود 25 میلیون تومان است و این در حالی است که محصول تولیدی باقیمت 5 میلیون تومان تولید و عرضه می‌گردد.

شاه‌محمدی با اشاره به کسب رتبه نخست در جشنواره ملی فن آفرینی گفت: شرکت "مهندسی پلیمر آسمان مهر " در حال تولید یک سری قطعات برای صنایع مختلف می‌باشد که رنج وسیع و متنوعی از قطعات را شامل می‌شود، این شرکت فناور همچنین انحصارا تولید قطعات را در دست گرفته است .

وی در این خصوص اضافه کرد: فعالان این حوزه فناور توانسته‌اند با طراحی و تولید این قطعات رتبه اول را در جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی را کسب نمایند.

شاه‌محمدی با اشاره به تولیدات گفت: با توجه به برخورداری از استانداردهای بالا در تولید محصولات صنایع داخلی می‌توانیم مدعی شویم که تولیدات داخلی از نمونه خارجی آن با کیفیت بسیار بالاتر با نمونه خارجی آن رقابت می‌کند.

وی همچنین در این خصوص اضافه کرد: مخازن سوخت انعطاف‌پذیر تنها در چند کشور دنیا تولید می‌شوند و شایان‌ذکر است که نمونه خارجی آن تحریم و قیمت تمام‌شده سفارشات آن نیز بسیار بالا می‌باشد لذا این شرکت فناور توانسته است باکیفیت بالا به تولید و عرضه محصولات خود بپردازد.

شاه‌محمدی با اشاره به تولید رنج زیادی از محصولات تولیدشده شرکت" مهندسی پلیمر آسمان مهر" بیان کرد: بسیاری از محصولات تولیدشده این شرکت قابل‌توجه شرکت‌های اروپایی بوده که بنا به یک سری از مشکلات امکان صادرات تاکنون مقدورد نبوده است، ولی با برنامه¬ریزی¬های انجام‌شده شرکت قصد دارد بخشی از فعالیت‌ها را را به کشور ایتالیا انتقال و یا حد المکان یک شرکت نمایندگی در کشور ایتالیا به‌عنوان یک شرکت تولیدکننده بر پا کند.

وی اضافه کرد: با توجه به مزیت‌های مخازن سوخت انعطاف‌پذیر بیان کرد: ارتعاش پذیری و ضربه‌پذیری بالا وزن کم و انعطاف‌پذیر بودن و اشغال کردن حداقل فضا، از مزیت‌های اصلی مخازن سوخت انعطاف‌پذیر محسوب می‌شوند که با توجه به این مزیت‌ها کاربرد گسترده‌ای در صنایع دریایی، هوانوردی، پهپادها (هواپیمای بدون سرنشین) دارند.

نظر شما