در گفت‌و‌گو با برنا عنوان شد

سلامت فکری و روانی جامعه در گرو فرهنگ سازی حجاب

۱۳۹۱/۰۶/۱۰ - ۱۴:۲۹:۲۹
کد خبر: ۱۰۱۲۸۱
سلامت فکری و روانی جامعه در گرو فرهنگ سازی حجاب
حجت الاسلام علی بنی صدر گفت: اگر می‌خواهیم سلامت فکری و روانی جامعه تامین شود فرهنگ حجاب در جامعه رواج پیدا کند.

حجت الاسلام علی بنی صدر کارشناس مذهبی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی برنا در ارتباط با فرهنگ سازی حجاب بیان کرد: حجاب و عفاف بحث گسترده‌ای است که می‌توان 3 از خروجی دینٰ، نظام اسلامی و تولید ملی به آن نگاه کرد.
 
بنی صدر در ادامه افزود: در ابتدا باید آن چیزی که اسلام از زنان ما خواسته تعریف و تبیین شود. در اینجا این سوال به وجود می‌آید که آیا پوشیدگی که در حال حاضر در جامعه وجود دارد، کافی است. همه این موارد نیاز به تعریف و تفصیل دارد. محققان دینی ما باید یک نگاه فرا دینی به مقوله حجاب در جامعه داشته باشند.
 
کارشناس مذهبی تصریح کرد: اگر می‌خواهیم سلامت فکری و روانی جامعه تامین شود، فرهنگ حجاب باید در جامعه رواج پیدا کند. در صورت فقدان آن آلودگی فکری و تزلزل در اندیشه افراد جامعه به‌وجود می‌آید.
 
حجت الاسلام علی بنی صدر در ادامه عنوان کرد: اگر محدودیتی در امر حجاب صورت می‌گیرد، نوع و نحوه برخورد با بد حجابان و نهی از منکر بسیار مهم است و از سوی دیگر افراد جامعه باید توجیه و اقناع شوند. این توجیه توسط چند قشر صورت می‌گیرد. اقدامات دولتٰ، اندیشمندان در حوزه و دانشگاه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی محققان بسیار موثر است.
 
وی در ادامه افزود: دولت در جهت تولید لباس منطبق بر نظام اسلامی بسیار موثر است. بنابرین باید با اختصاص دادن بودجه برای پوشش اسلامی به این امر مهم توجه کنند. همه مسوولان باید از صدر تا ذیل، بی‌حجابی و بدحجابی را مذمت کنند و همگان بر اهمیت فرهنگ سازی برای ترویج فریضه حجاب تاکید کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز