ستاری در گفت‎وگو با برنا:

نصب بیش از ۷۰ دستگاه صندوق صدقات الکترونی در تهران

۱۳۹۲/۰۲/۱۴ - ۱۵:۲۸:۵۴
کد خبر: ۱۲۰۳۰۶
نصب بیش از ۷۰ دستگاه صندوق صدقات الکترونی در تهران
معاون مشارکت مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره)، به حداقل رسیدن آسیب‌های اجتماعی را یکی از مهم‌ترین مزایای نصب صندوق صدقات دیجیتال در سطح شهر عنوان کرد.

سعید ستاری معاون مشارکت مردمی کمیته امداد امام خمینی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی برنا گفت: صندوق صدقات دیجیتال حدود سه سال است که رونمایی شده و در بسیاری از استان‌های کشور به بهره برداری رسیده است.

وی با اشاره به این مطلب که مکانیزه شدن گام اول در بهره برداری از صندوق صدقات دیجیتال بود، گفت: در سال گذشته 80 درصد هدف گذاری و اجرایی شده است.

نصب بیش از 70 دستگاه صندوق صدقات الکترونی در تهران

معاون مشارکت مردمی کمیته امداد امام خمینی با بیان اینکه بیش از 70 دستگاه صندوق صدقات دیجیتال در تهران نصب شده است، ادامه داد: این صندوق‌ها به صورت آزمایشی در برخی مراکز درمانی و اداری و همچنین بانک‌های تهران نصب شده، اما هنوز در کنار خیابان‌های تهران این طرح عملیاتی نشده است. 

معاون مشارکت مردمی کمیته امداد امام خمینی  با اشاره به نحوه استفاده از دستگاه‌های صندوق صدقات دیجیتال خاطرنشان کرد: استفاده از این دستگاه‌ها همانند دستگاه‌های کارت‌خوان خرید است.

ستاری با بیان اینکه در صندوق صدقات دیجیتال می‌توان از سکه و اسکناس نیز برای کمک به نیازمندان استفاده کرد، افزود: در این سیستم جدید علاوه بر استفاده از کارت‌های شتاب، می‌توان مبلغ مورد نظر را به صورت سکه و اسکناس به دستگاه‌های دیجیتال واریز کرد و اگر پولی که واریز می‌شود، بیشتر از مبلغ مورد نظر شما باشد، دستگاه می‌تواند مابقی پول واریز شده را به فرد بازگرداند.

وی با اشاره به طرح‌هایی همچون جمع آوری کمک‌ها به صورت تلفنی، استفاده از ظرفیت‌های بانک‌ها و همچنین استفاده از امکانات دستگاه‌ها و سازمان‌ها، تصریح کرد: به هر میزان که دسترسی به صندوق صدقات آسان‌تر باشد، کمک‌های مردمی نیز بیشتر می‌شود.

رسیدن به جامعه الکترونیکی نیازمند فرهنگ‌سازی است

ستاری با بیان اینکه حدود 18 درصد کمک‌های مردمی از طریق الکترونیکی به دست کمیته امداد می‌رسد، ادامه داد: رسیدن به جامعه الکترونی نیازمند فرهنگ‌سازی است که خوشبختانه کشور در این زمینه در حال رشد و توسعه است.

وی با اشاره به تعرض متکدیان به صندوق صدقات گفت: کاهش هزینه‌ها و به حداقل رسیدن آسیب‌های اجتماعی یکی از مهمترین مزایای ایمن سازی صندوق‌های صدقات است که این امر تنها با نصب دستگاه‌های صندوق صدقات دیجیتال در سطح شهر امکان‌پذیر است.

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد گفت:‌ در چند ماه آینده صندوق‌های صدقات سنتی در برخی از معابر تهران جمع‌آوری می‌شوند و به جای آنها صندوق صدقات دیجیتالی نصب خواهد شد.

وی در پایان با اشاره به زلزله بوشهر و مشکلات موجود، از مردم همیشه در صحنه کشور خواست که برای تامین مسکن زلزله زدگان بوشهر کمک‌های خود را به شماره حساب 8888 نزد بانک ملی شعبه کمیته امداد امام خمینی واریز کنند.


نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز