ازدواج گریزی در گفتگو با اصغر کیهان نیا؛

جوانان به مجردی عادت کرده اند/۹۰ درصد ازدواج های گذشته برای رفع نیاز جنسی بود

۱۳۹۳/۰۷/۰۸ - ۱۴:۵۷:۳۱
کد خبر: ۲۲۵۵۹۲
جوانان به مجردی عادت کرده اند/۹۰ درصد ازدواج های گذشته برای رفع نیاز جنسی بود
باید زمینه های ازدواج آسان فراهم شود این مسئله همواره روی کاغذ گفته شده اما هیچ اقدام عملی برای تحقق آن صورت نگرفته است.

اصغر کیهان نیا با بیان اینکه جوانان برای گریز از ازدواج دلایل منطقی و غیر منطقی مطرح می کنند، گفت: جوانان به مجردی عادت کرده اند.

دکتر اصغر کیهان نیا مشاور خانواده در گفتگو با سرویس آسیب های اجتماعی خبرگزاری برنا با بیان این مطلب افزود: جوانان برای گریز از ازدواج دلایل بی اساسی چون هزینه بر بودن ازدواج، مهریه های بالا و سلب آزادی را مطرح می کنند.

وی ادامه داد: یکی از مسائلی که برخی جوانان عنوان می کنند این است که ما برای والدینمان چه کاری انجام داده ایم که فرزندان ما انجام دهند که این مسئله بسیار خطرناک است و نشان می دهد که جوان ما احساس پوچی می کند.

کیهان نیا تصریح کرد: تعداد کم فرزندان در خانواده سبب شده یک جوان امکانات و استقلال لازم را داشته باشد و به ازدواج به عنوان عاملی برای استقلال فکر نکند.

این مشاور خانواده با بیان اینکه در گذشته تشکیل خانواده و فرزند آوری بهانه بود اظهار کرد: 90 درصد ازدواج ها برای رفع نیازهای جنسی صورت می گرفت اما اکنون رفع نیازهای جنسی برای برخی از جوانان به راحتی انجام می شود.

وی افزود: در گذشته اولویت اول زنان ازدواج بود اما اجحافی که در مورد زنان صورت گرفت سبب شد تا در 50 سال اخیر این فلسفه در میان دختران شکل بگیرد که با ازدواج راه پیشرفت و موفقیتشان در تحصیل و شغل مسدود می شود بنابراین دختران ما یا دیر به ازدواج فکر می کنند و یا اصلا به آن نمی اندیشند.

کیهان نیا بیکاری و مسکن را از جمله دلایل منطقی و واقعی دانست که جوانان را ازدواج گریزکرده است و گفت: باید زمینه های ازدواج آسان فراهم شود این مسئله همواره روی کاغذ گفته شده اما هیچ اقدام عملی برای تحقق آن صورت نگرفته است. اینکه تنها چند میلیون تومان وام ازدواج برای این امر اختصاص دهیم نقش کمرنگی برای تشویق جوانان دارد.

وی در پاسخ به این سوال که برخی شبکه های مجازی را عاملی برای گریز جوانان از ازدواج می دانند تا چه میزان می تواند درست باشد بیان کرد: این حرف منطقی نیست استفاده از این شبکه ها صرفا برای سرگرمی ست و نمی تواند فاکتور مهمی برای آسیب شناسی گریز از تشکیل خانواده باشد.

این مشاور خانواده با بیان اینکه آشنایی از طریق شبکه های اجتماعی مانند فیسبوک را نمی توانیم به طور کامل رد کنیم تصریح کرد: اگر همه معیارهای شناخت و ازدواج رعایت شود استفاده از این شبکه ها برای آشنایی و تشکیل خانواده می تواند درست باشد.

کدخبرنگار: 931102

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز