جامعه‌شناس و پژوهشگر مسائل قومی، درباره مهاجرت اظهار داشت:

جوانان صبر و خویشتنداری را نیاموخته اند

۱۳۹۳/۰۷/۲۷ - ۱۵:۳۸:۴۹
کد خبر: ۲۳۰۲۲۱
جوانان صبر و خویشتنداری را نیاموخته اند
جوانان به محض روبرو شدن با موانع تصمیم به مهاجرت از ایران می گیرند.جوانان در ایران طوری تربیت نشده اند تا برای اهداف خود بجنگند.

مهاجرت، پدیده ای است که تب آن در جامعه به شدت بالا رفته است. گرایش به مهاجرت،خروج از ایران و علاقه به زندگی در کشورهای بیگانه در میان جوانان در حال افزایش است.

احسان هوشمند، جامعه‌شناس و پژوهشگر مسائل قومی، در گفت و گو با سرویس آسیب های اجتماعی خبرگزاری برنا گفت: مهاجرت، ابعاد سیاسی، حقوقی و اجتماعی دارد. یکی از ابعاد آن هویت است.

وی افزود: در نظام آموزشی ایران اعم از رسمی و غیر رسمی؛ خانواده، روابط خویشاوندی، گروه های دوستی و رسانه ها به قدر کافی بر روی شاخص های شخصیتی پرداخته نشده است.

این جامعه‌شناس و پژوهشگر مسائل قومی اظهار داشت: نظام آموزشی تاثیر نتوانسته با نسل های جدید ارتباط برقرار کند و صبر، خویشتنداری و وفاداری را به نسل های جدید آموزش نداده است. انتظار جهت بهتر شدن شرایط را نسل های جوان ما نیاموخته‌اند.

وی تاکید کرد: جوانان به محض روبرو شدن با موانع، تصمیم به مهاجرت از ایران می گیرند. جوانان در ایران طوری تربیت نشده اند تا برای اهداف خود بجنگند.

هوشمند عنوان کرد: در ایران به ارزشهای ملی و دلبستگی‌ها توجه نمی شود.کاهش دلبستگی ها موجب افزایش گرایش جوانان به مهاجرت می‌شود.

وی در ادامه بیان کرد: همچنین ارزشهای مربوط به تعریف یک زندگی ایده آل برای نسل جدید تغییر یافته است. الگوهایی که به جوانان منتقل می شوند، متناقض و ناهماهنگ هستند.

نظر شما