در مجتمع قضایی شهید محلاتی چه می‌گذرد؟/۱۱

دادخواست مهریه، دخترم را به من برمی‌گرداند

۱۳۹۰/۰۶/۰۳ - ۱۴:۱۰:۵۳
کد خبر: ۷۲۷۱۳
دادخواست مهریه، دخترم را به من برمی‌گرداند
می‌خواهم دادخواست مهریه دهم تا دخترم را از همسر معتادم بگیرم، چراکه او توانایی پرداخت مهریه را ندارد.
به گزارش خبرنگار اجتماعی برنا، هر بار که در محیط "مجتمع قضایی محلاتی خانواده یک" حاضر می‌شوم افراد زیادی را می بینم که برای پیگیری دادخواستی که دارند در این مکان حاضر شده اند. پای درد دل هر کدام از آنها که می نشینم ناگفته های زیادی دارند. حرف‌هایی که آن ها را به این مکان کشانده است.

در میان جمعیت حاضر، زن جوانی را می بینم که مدام در حال صحبت با تلفن همراه خود است و به نظر حال خوشی ندارد. زمانی که پای صحبت های او مینشینم، می گوید: برای دادخواست طلاق نیامده ام، می خواهم حضانت فرزندم را بگیرم.

وی درباره دلیل این اقدام خود اظهار داشت: همسرم شیشه و قرص های روان گردان استفاده می کند. خیلی تلاش کردم که ترک کند، اما نشد و حالا نمی خواهم فرزندم با او زندگی کند.

ف.ن با بیان اینکه نزدیک به هفت سال است با ایشان ازدواج کردم و دیگر نمی توانم صبوری کنم، گفت: دادخواست مهریه داده ام تا به بتوانم دخترم را از او بگیرم، چراکه توان پرداخت مهریه را ندارد.

وی با بیان اینکه اکنون دوماه است که از فرزند چهارسال و نیمه ام بی‌خبر هستم، تصریح کرد: سه ماه پیش به دلیل اعتیاد همسرم، همراه دخترم خانه را ترک کردیم، نمی خواستم دخترم پیش همسر معتادم نباشد تا زمانی که مدعی شد  می خواهد اعتیادش را ترک کند و قصد بازگشت زندگی به را دارد. در فضای بیرون قرار ملاقات گذاشتیم اما از اعتماد من سوء استفاده کرد و بچه را از من دزدید و با خودش برد.

این زن جوان درباره نگرانی های خود از دخترش می گوید: همسرم در حالت عادی با دخترم کاری نداشت و او را آزار نمی داد، اما زمانی که توهم داشت، من و دخترم را کتک می زد. همیشه احساس سوءظن نسبت به من داشت و به من تهمت می زد که تو با برادرت، برادرم و یا شوهر خواهرت ارتباط نامشروع داری در صورتی که بدون او از منزل بیرون نمی رفتم.

وی همچنین ادامه داد: هیچ گاه از او در این رابطه شکایت نکردم، چرا که می خواستم زندگی کنم، اما ایشان هیچ تلاشی برای حفظ زندگیمان نکرد.

ف.ن در پاسخ به این سوال که آیا برای حل مشکلات به مشاوره مراجعه کردید یا نه، گفت: خیلی سعی کردم همسرم را با خود به مشاوره ببرم، اما هیچ گاه همراه من نمی آمد. چند دفعه به تنهایی به مشاوره مراجعه کرد،م اما فایده ای نداشت.

وی با اشاره به دیگر مشکلات همسرش در زندگی خاطرنشان کرد: او بیکار بود و دنبال هوسرانی های خودش می رفت، ولی به هر صورت می توانستم این مشکلات را تحمل کنم، اما اعتیاد او زندگی پرخطری را برای من و دخترم ایجاد کرده بود.

این خانم جوان در پاسخ به اینکه فکر می کنی با طلاق زندگی ات رو به بهبودی رود؟ تصریح کرد: وجود فرزندم در این زندگی اجازه نمی دهد که حتی با طلاق زندگی ام بهتر شود، به همین دلیل حاضر هستم اگر همسرم برای ترک اعتیادش تلاش کند به این زندگی ادامه دهم.
نظر شما