آسیب شناس در گفت‌وگو با برنا تاکید کرد

ناهنجاری‌های جامعه عامل بروز رفتارهای نابهنجار جوانان/نیاز درونی جوان را در خانواده تامین کنیم

۱۳۹۰/۰۶/۲۷ - ۱۳:۰۳:۴۹
کد خبر: ۷۷۰۰۷
ناهنجاری‌های جامعه عامل بروز رفتارهای نابهنجار جوانان/نیاز درونی جوان را در خانواده تامین کنیم
منصور بهرامی گفت: در جامعه‌ای که نابهنجاری آن زیاد است و دزدی و روابط نامشروع در آن مشاهده می‌شود، هیجان برای به سمت و سوی ناهنجاری رفتن جوان زیادتر می‌شود.

منصور بهرامی، آسیب شناس در خصوص پرخاشگری جوانان و افزایش آمار جرم و جنایت در جامعه به خبرنگار اجتماعی برنا، گفت: متخصصان تحلیل رفتار و روانشناسان اثبات کردند که تمامی نوجوانان و جوانان حالت های متفاوتی دارند که ریشه آن در کودکی، رفتارهای اکتسابی آنها در خانواده، محیط اجتماعی و بعد سنت ها و قواعد قومی و قبیله ای است.

وی ادامه داد: به تجربه عملی اثبات شده است که جوانان و نوجوانان هر رفتاری که دارند، در وهله اول بازخورد روابط والدین است. اگر افراد در سنین کودکی مورد تجاوز روانی قرار بگیرند، عملا در آیند واکنش هایی نشان می دهند که بر اساس شکل گیری کودکی آنهاست.

بهرامی با تاکید بر این نکته که والدین باید رابطه ای مملو از مهرورزی و عشق ورزی داشته باشند تا فرزندان هویتشان را از درون خانه کسب کنند، خاطر نشان کرد: مشکلات جامعه بر شکل گیری رفتاری فرزندان تاثیر می گذارد، بر همین اساس رابطه ای که پدر و مادر در خانه دارند با رابطه در جامعه متفاوت است و پس از آن با ورود فرزندان به مدرسه و تربیت مربیان نوعی جدید تربیت به کودک القا می شود و همه اینها باعث کندوکاو ذهنی کودک می شود که کدام یک از تربیت ها موثر است؟!

این آسیب شناس به تاثیرات وسایل ارتباط جمعی و برنامه های تلویزیونی اشاره کرد و افزود: مجلات و روزنامه ها هر چه مطالب بی محتوا تری داشته باشند باعث فرهنگی نبودن جامعه می شوند و باعث شده جوانان در حالت بی هویتی رشد کنند، این بی هویتی نیز باعث سردرگمی آنها می شود.

منصور بهرامی در ادامه با اشاره به این نکته که جوانان بالفطره ناهنجار نیستند، ادامه داد: اکثر جوانان و نوجوانانی که به دلایلی، تخلفی انجام داده و بازداشت شده اند، فقط برای کسب تجربه و از روی کنجکاوی بوده که دست به این جرم زده اند و از آنجایی که در مقابل ارزش های تعریف شده بزرگترها از جامعه قرار می گیرند، رفتارهایی انجام می دهند که به آن ناهنجار گفته می شود.

وی در خصوص جلوگیری ورود جوانان به این مسیرها، ابراز داشت: نهاد خانواده باید یک نهاد سالم باشد و نیازهای درونی فرزندان را از همان ابتدا فراهم کند.

وی در ادامه یکی از دلایل نابهنجار شدن جوانان را ناهنجاری محیط جامعه دانست و تصریح کرد: در جامعه ای که نابهنجاری آن زیاد است و دزدی و روابط نامشروع در آن مشاهده می شود، هیجان برای به سمت و سوی ناهنجاری رفتن جوان زیادتر می شود.

منصور بهرامی در پایان با ارایه راهکارهای جلوگیری از این خشونت ها خاطر نشان کرد: با سلامت نگه داشتن محیط خانواده، محیط مدرسه و جامعه می توانیم شاهد کاهش چشم گیر این مسایل در محیط پیرامون زندگی‌مان باشیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز