ریاست سازمان سینمایی و امور سمعی و بصری؛

عكس می‌تواند معرف یک جامعه باشد

۱۳۹۱/۱۰/۱۹ - ۱۵:۵۱:۳۲
کد خبر: ۱۱۰۸۷۹
عكس می‌تواند معرف یک جامعه باشد
ایران به عنوان یكی از اصلی‌ترین قطب‌های فرهنگی و هنری در منطقه به عنوان كشوری چهارفصل بنا به مقتضای جغرافیایی دارای طبیعتی است.

به گزارش سرویس فرهنگ و هنر برنا، جواد شمقدری معاون وزیر طی پیامی به دومین جشنواره ملی عكس ایران با موضوع "طبیعت زیبای ایران" با اشاره به نقش عكاسان در ثبت و جاودان كردن لحظات ماندگار چه در انقلاب‌های سیاسی و اجتماعی و چه جنگ، دفاع و مقاومت ملت‌ها، ثبت آیین‌ها و سنن اقوام و ملل مختلف تا نشان دادن جاذبه‌های محیطی و گردشگری و غیرقابل انكار دانستن آن گفت: ایران به عنوان یكی از اصلی ترین قطب‌های فرهنگی و هنری در منطقه به عنوان كشوری چهارفصل بنا به مقتضای جغرافیایی دارای طبیعتی است كه در كمتر جایی از جهان بیكران می توان تماشا كرد.

متن كامل پیام شمقدری به شرح زیر است:

هوالجمیل

بدون تردید برگزاری هر جشنواره فرهنگی و هنری می‌تواند نقش مهمی در تقویت و ارتقا سطح دانش هنری و تخصصی و استفاده از تجربیات سایر هنرمندان در آن رشته خاص داشته باشد.

امروز هنر عكاسی به عنوان یكی از ابزارهای مهم و تاثیرگذار در زندگی فردی و اجتماعی انسان به شمار می‌رود.

همگی می‌دانیم كه الهام بخش روحیات وافكار مردم جهان آثار هنری هنرمندان همچون عكس می‌باشد و با توجه به همین تاثیرگذاری شگرف است كه شاهد استفاده از این هنر و بیان هنری در جامعه انسانی هستیم چه بسا یک عكس خوب كه با اندیشه گرفته شده باشد بتواند ازیک فیلم سینمایی در انتقال صادقانه تر مفاهیم به مخاطب كمک كند.

عكس می‌تواند معرف یک جامعه باشد.

نقش عكاسان در ثبت و جاودان كردن لحظات ماندگار چه در انقلاب‌های سیاسی و اجتماعی و چه جنگ، دفاع و مقاومت ملت‌ها، ثبت آیین‌ها و سنن اقوام و ملل مختلف تا نشان دادن جاذبه‌های محیطی و گردشگری غیرقابل انكار است لذا ایران به عنوان یكی از اصلی‌ترین قطب‌های فرهنگی و هنری در منطقه به عنوان كشوری چهارفصل بنا به مقتضای جغرافیایی دارای طبیعتی است كه در كمتر جایی از جهان بیكران می‌توان تماشا كرد.

از سویی كویر، از سویی دریا، از سویی چمنزار و شالیزار و از سویی كوه‌های سربه فلک كشیده و رشته كوه‌هایی كه دست به دست هم داده تا آب و هوایی متنوع را ایجاد نماید .

اما پای عكس كه به میان می‌آید، به ناگزیر صحبت لحظه‌های از دست رفته هم پیش می‌آید و زمان است كه در قاب دوربین عكاس، ماندگارمی‌شود.

حال كه این فرصت برای هیچ یک از ما میسر نمی‌شود كه كشور زیبای خود را در زمان به نظاره بنشینیم پس با ورق زدن كتاب و در قالب عكس‌های شما هنرمندان ، ایران را بار دیگر ورق میزنیم لذا فرصت را مغتنم می‌دانم و از تلاش دبیر محترم جشنواره و همكارانش و انتخاب هوشمندانه موضوع "طبیعت زیبای ایران" برای این جشنواره ملی تقدیر می‌کنم و خرسندم كه خداوند متعال توفیق داد تا سازمان سینمایی كشور در نخستین سال تاسیس خود با همت انجمن سینمای جوانان ایران نقشی در جاودان نمودن لحظات ناب در دومین مجموعه عكس را بدست آورد تا این نعمت‌های الهی را از گزند زمان محفوظ بدارد.

جواد شمقدری / معاون وزیر و رییس سازمان امورسینمایی و سمعی و بصری

گفتنی است؛ مراسم افتتاحیه و معرفی برگزیدگان جشنواره ملی عكس ایران روز یكشنبه 24 دی ماه از ساعت 30: 18 الی 20 در محل موسسه فرهنگی و هنری صبا برگزار و نمایشگاه تا 7 بهمن ماه ادامه خواهد داشت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز