ضیافت افطار سفرای کشورهای اسلامی در تهران

حسینی: همه کشورهای اسلامی باید روز قدس را به رسمیت بشناسند

۱۳۹۲/۰۵/۰۴ - ۱۷:۳۳:۱۰
کد خبر: ۱۳۲۱۸۹
حسینی: همه کشورهای اسلامی باید روز قدس را به رسمیت بشناسند
شب گذشته سفرای کشورهای اسلامی در فرهنگسرای نیاوران مهمان ضیافت افطاری معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بودند.

به گزارش خبرگزاری برنا به نقل از روابط عمومی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، شب گذشته سوم مردادماه، سفرای کشورهای اسلامی، در فرهنگسرای نیاوران مهمان ضیافت افطاری معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بودند. در این ضیافت سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حمید شاه آبادی معاون هنری وزیر، 42 سفیر کشورهای اسلامی و دیگر مدیران سازمان‌ها و نهادهای مرتبط در فرهنگسرای نیاوران حضور داشتند.

جهان اسلام بیش از هر زمان دیگری به وحدت نیاز دارد
در ابتدای این مراسم حمید شاه آبادی معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بر لزوم برگزاری چنین مراسم هایی برای تبادلات فرهنگی میان کشورهای اسلامی تاکید کرد و گفت: ما در سالهای گذشته هفته های هنری کشورهای اسلامی را در ایران برگزار کردیم و از طرف دیگر هفته های هنری خودمان را نیز به کشورهای دیگر بردیم.

وی با اشاره به لزوم وحدت و همدلی در میان جهان اسلام ادامه داد: عرصه فرهنگ اسلام در زمان امروز بیش از هر زمان دیگر مورد تهاجم قرار گرفته است، به همین دلیل و برای مقابله با این تهاجم جهان اسلام در حال حاضر بیش از هر زمان دیگری به اتحاد و یکدلی نیاز دارد.

شاه آبادی اظهار داشت: زبان هنر مرز نمی شناسد و می تواند مفاهیم اسلامی و دینی را به بهترین شکل ممکن برای جهانیان بیان کرد. امروز نمایندگانی از کشورهایی بزرگ در این جا هستند که ملت هایشان با تکیه بر هنر، گوشه هایی از فرهنگ اسلامی را بازنمایی کرده اند.

قرآن نقطه اشتراک همه مسلمانان است
محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم گفت: سال گذشته طی جلساتی که با سفیرهای کشورهای اسلامی داشتیم قرار شد روز قدس بین همه کشورها به رسمت شناخته شود. در این سه دهه مردم ایران همواره در روز قدس از مردم فلسطین حمایت کرده است.
وی با اشاره به اینکه قرآن نقطه مشترک میان همه مسلمانان است، گفت: امت‌های اسلامی باید واحد باشند و به جای اینکه دست در دست بیگانگان دهند، در صف مقاومت اسلامی قرار گیرند. رهبر معظم انقلاب در تمامی مقاطع پرچمدار وحدت بین مسلمین بوده‌اند اما متاسفانه برخی کشورها به کام دشمنان اسلام را تکفیر می‌کنند.
حسینی اظهار کرد: فعالیت‌های فرهنگی و هنری باعث تحکیم وحدت بین مسلمین می‌شود و انتظار ما این است که تمام کشورهای جهان اسلام دست در دست هم از کسانی که در خط مقدم مبارزه با صهیونیست‌ها هستند دفاع کنند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به نمایشگاه عکس سفره های ایرانی اسلامی که در فرهنگسرای نیاوران در حال برگزاری است، از سفیرهای کشورهای اسلامی خواست تا این نمایشگاه را در کشورهایشان برگزار کنند.
همچنین پس از پایان این مراسم وزیر ارشاد و معاون هنری‌اش، با همراهی سفیرهای کشورهای اسلامی از دهمین نمایشگاه بین المللی «بسم الله» بازدید کردند.
در بخش دیگری از این مراسم گروه موسیقی «روناک» قطعاتی از موسیقی فولکلوریک نقاط مختلف ایران را برای حاضران در فرهنگسرای نیاوران اجرا کردند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز