سومین دانشگاه تابستانی در خانه هنرمندان برپا می‌شود

۱۳۹۳/۰۴/۲۸ - ۱۵:۴۷:۲۸
کد خبر: ۲۰۴۸۴۴
سومین دانشگاه تابستانی در خانه هنرمندان برپا می‌شود
خانه هنرمندان ایران سومین دوره دانشگاه تابستانی با محوریت دوره جامع و فشرده نقد هنرهای تجسمی را از 20 مرداد تا 13 شهریور برگزار می‌کند.

به گزارش خبرگزاری برنا،بر اساس سیاست­‌های معاونت آموزشی و پژوهشی، دانشگاه تابستانی خانه هنرمندان ایران با تمرکز بر نقدهای تخصصی­‌تر رشته­‌های هنری تلاش دارد تا به تدریج زمینه را برای پرورش منتقدان حرفه‌های مسلط بر نقد علمی آثار هنری فراهم کند. بر این اساس سومین دوره دانشگاه تابستانی 1393 به نقد هنرهای تجسمی اختصاص داده شده است.

دوره نقد تجسمی در چهار هفته برنامه ­ریزی شده و در روزهای سه شنبه، چهارشنبه و پنجشنبه هر هفته برگزار می‌شود. در هفته اول و در یک دوره فشرده دانشجویان با تاریخ و سبک‌شناسی هنرهای تجسمی در قرن بیستم تا دوره معاصر (در ایران و جهان) آشنا می­‌شوند.

در هفته دوم ضمن اشاراتی کلی به فلسفه هنر و نقد هنری، مبانی و ساختار بنیادین تحلیل تصویر آموزش داده خواهد شد و در هفته‌های سوم و چهارم رویکردهای متفاوت مواجهه نقادانه با آثار هنرهای تجسمی شرح داده خواهند شد. کل این دوره حدود 72 ساعت و شامل کلاس‌های نظری و کارگاه­‌های عملی نقد آثار تجسمی خواهد بود.

مجید اخگر، سعید باباوند، نصرالله تسلیمی، زروان روح­بخشان، سید امیر سقراطی، محمدرضا شریف‌زاده، افسانه کامران، امیر مازیار، محمدرضا مریدی، شهروز مهاجر و فواد نجم‌الدین‌ از مدرسان این دوره دانشگاه تابستانی خانه هنرمندان ایران خواهند بود.

هنرمندان و دانشجویان علاقه مند پس از ثبت نام در دوره نقد هنرهای تجسمی در تمامی کلاس­های آموزشی طول این 4 هفته از 20 مردادماه تا 13 شهریورماه شرکت می­‌کنند.


نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز