عکاس چهره های معروف قرن بیستم درگذشت

۱۳۹۳/۰۷/۲۹ - ۱۵:۵۴:۴۸
کد خبر: ۲۳۰۸۹۹
عکاس چهره های معروف قرن بیستم درگذشت
«رنه بری» عکاس معروف در سن 81 سالگی درگذشت.

به گزارش خبرگزاری برنا،آژانس عکاسی «مگنوم» از درگذشت «رنه بری» عکاسی سرشناس سوئیسی شخصیت‌های سیاسی و هنری شاخصی چون «وینسنت چرچیل»، «پابلو پیکاسو» و «چه‌گوارا» بر اثر ابتلا به سرطان در زوریخ خبر داد.



این عکاس سوئیسی حرفه طولانی عکاسی خود را در سن 13 سالگی و با عکاسی از «وینسنت چرچیل» نخست وزیر انگلیس آغاز کرد که برای بازدید از سوئیس به این کشور سفر کرده بود.



«مارتین پار» رئیس آژانس عکاسی «مگنوم» که «رنه بری» از سال 1959 عضو دائم آن بود در بیانیه‌ای اعلام کرد: «بری» نه تنها یکی از بزرگترین عکاسان پس از جنگ بود بلکه از جمله سخاوتمندترین افرادی بود که تاکنون افتخار ملاقات با او را داشته‌ام.



«رنه بری» متولد سال 1933 در شهر زوریخ است و پس از ثبت نام در مدرسه هنر و صنعت زوریخ به عنوان دستیار فیلمبردار در شعبه شرکت فیلمسازی والت دیزنی در سوئیس مشغول به کار شد.



وی پس از آغاز همکاری با آژانس عکاسی «مگنوم» فعالیت حرفه‌ای خود را با نشریه‌های معروفی چون «نیویورک تایمز» و «Life» شروع کرد و در این حین به کشورهای فراوانی سفر کرد.



وی در سال 1963 به کوبا رفت و عکسی معروف از «چه گوارا» رهبر انقلابی کوبا در حال کشیدن سیگار گرفت و پس از آن به عکاسی از چهره‌های سرشناسی چون «فیدل کاسترو» و «پابلو پیکاسو» نقاش برجسته جهانی پرداخت.



از وی مجموعه‌ای شامل 30 هزار عکس در شهر «لوزانو» سوئیس باقی مانده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
تبلیغات متنی
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز