رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران:

گزارش عملکرد خانه هنرمندان ایران نمره‌ی قبولی بالایی گرفت

۱۳۹۳/۰۸/۲۸ - ۱۳:۲۳:۲۴
کد خبر: ۲۳۸۴۴۷
گزارش عملکرد خانه هنرمندان ایران نمره‌ی قبولی بالایی گرفت
نشست مشترک بین اعضای کمیسیون فرهنگی شورای شهر و هیات رئیسه شورای عالی خانه هنرمندان ایران و مدیرعامل این خانه در محل کمیسیون مذبور برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا،نشست مشترک رئیس و اعضای کمیسیون فرهنگی شورا ی شهر تهران و تعدادی از اعضای شورای عالی خانه هنرمندان ایران و مدیرعامل این خانه در محلِ کمیسیون شورای فرهنگی شهر تهران برگزار شد. در این جلسه که به منظور ارائه گزارش عملکرد خانه هنرمندان ایران در چند سال گذشته و نیز بررسی راه های تعامل هرچه بیشتر خانه هنرمندان ایران با مدیریت شهری و شورای اسلامی شهر برگزار شد، حجت الاسلام والمسلمین ناصحی، رئیس کمیسیون فرهنگی این شورا، ضمن تاکید بر اهمیت حوزه فرهنگ و هنر در رفع ناهنجاری های شهری، مسئولیت نهادهای فرهنگی و هنری را مهم توصیف کرد.

حجت الاسلام والمسلمین ناصحی در بخشی از صحبت های خود گفت: خانه هنرمندان ایران از جمله مراکزی است که با خیل هنرمندانِ عضو در این خانه و نیز مخاطبان بسیار خود، می تواند مدیریت شهری را در انجامِ وظایف فرهنگی خود یاری رساند. وی هم چنین ضمن اشاره به گزارش عملکرد خانه هنرمندان ایران که توسطِ دکتر «مجید سرسنگی» مدیرعامل این خانه ارائه شد گفت: انصافاً وقتی به مجموعه فعالیت های این خانه نگاه می کنیم، متوجه می شویم که نسبت به کمکی که شهرداری به این مرکز فرهنگی و هنری می کند، کارهای بسیار گسترده ای انجام شده است و این کمیسیون آمادگی آن را دارد که از خانه هنرمندان ایران حمایت بیشتری به عمل آورد.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران در خاتمه صحبت های خود خواستارِ تعاملات جدی تر خانه هنرمندان ایران با این کمیسیون شد و افزود: برگزاری جلسات مرتب با اعضا و کارشناسان کمیسیون فرهنگی می تواند باعث ایجاد هم افزایی و تاثیر بیشتر فعالیت های خانه هنرمندان ایران در شهر تهران شود.

پیش از سخنان حجت الاسلام والمسلمین ناصحی، اساتیدی هم چون دکتر محمد سریر (رئیس شورای عالی خانه هنرمندان ایران)، استاد غلامحسین امیرخانی (عضو شورای عالی خانه هنرمندان ایران و رئیس انجمن خوشنویسان) و حمید نوربخش (مشاورِ عالی شورای عالی خانه هنرمندان ایران و مدیر خانه موسیقی)، نکاتی را در خصوص علل ایجاد خانه هنرمندان ایران و فعالیت های آن در 15 سال اخیر طرح کرده و سپس بر ضرورت حمایت بیشتر شورای اسلامی و شهرداری تهران، به ویژه کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران تاکید کردند.

مجید سرسنگی، مدیرعامل خانه هنرمندان ایران نیز در ارائه گزارش عملکرد بخش های مختلف خانه هنرمندان ایران، از این مرکز با عنوان بزرگترین و مهم ترین مجموعه فرهنگی و هنری غیر دولتی کشور نام برد و افزود: مسائلی چون تبدیل خانه هنرمندان ایران به یک مرکزِ مولفِ فرهنگی و هنری، توجه به معیارهای کلان فرهنگی و هنری در نظام جمهوری اسلامی ایران، بسطِ فعالیت های مربوط به نظریه پردازی در هنر و ایجاد بستری مناسب و سالم برای فعالیت هنرمندان و استفاده علاقه مندان به هنر در این خانه را از مهم ترین اهدف خانه هنرمندان ایران در سال های اخیر بوده است.

سرسنگی ضمن اشاره به تعدادی از برنامه های فاخر انجام شده در خانه هنرمندان ایران، به اهمیت موضوع تولید آثار فرهنگی و هنری فاخر و متناسب با فرهنگ دینی کشور اشاره کردو گفت: یکی از تلاش های ما در چند سال اخیر، تولید آثار فرهنگی و هنری مناسب برای جامعه بوده است که از جمله این تولیدات می توان به انتشار 4 مجله، چندین کتاب مرجع هنری، فیلم تئاتر و لوح های فشرده آموزشی و پژوهشی توجه داشت.

مجتبی شاکری، دکترعبدالحسین مختاباد، الهه راستگو و فاطمه دانشور از جمله اعضای کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران بودند که مطالبی را در خصوص عملکرد خانه خانه هنرمندان ایران و انتظارات شورای اسلامی شهر تهران و مدیریت شهری از این نهاد فرهنگی و هنری ابراز کردند.

دکترعبدالحسین مختاباد، عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران و رئیس کمیته هنر این کمیسیون طی سخنانی بر لزوم فعالیت بیشتر هنرمندان در راستای اهداف مدیریت شهری تاکید کرد و افزود: امروز ما در تهران با مشکلات و ناهنجاری های بسیاری روبرو هستیم که قطعاً دستگاه های فرهنگی و هنری می توانند نقش بسزایی در رفع آن ها داشته باشند.

این هنرمند نام آشنای حوزه موسیقی در ادامه سخنان خود به عدم تناسب بودجه خانه هنرمندان ایران و فعالیت های این خانه تاکید کرد و گفت: کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران آمادگی دارد نسبت به حمایت بیشتر خانه هنرمندان ایران اقدام کند.

رئیس دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد اسلامی هم چنین به بخشی از انتظارات مدیریت شهری از خانه هنرمندان ایران اشاره کرد و گفت: ما در شورای اسلامی شهر تهران موظف به حل مشکلات شهروندان تهرانی هستیم، لذا از مراکزی چون خانه هنرمندان ایران انتظار داریم در زمره فعالیت های خود، برنامه هایی را در جهت استفاده شهروندان تهرانی طراحی کرده و در خلق آثار هنری به معضلات کلان شهر تهران توجه بیشتری کنند.

رئیس کمیته هنر کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران در خاتمه صحبت های خود، ضمن ابراز خوشحالی از برگزاری این جلسه، بر لزوم ادامه این جلسات تاکید کرد و گفت: جلسات کارشناسی دقیق پیرامون ظرفیت ها و خواسته های دو طرف، موجبات تعامل بیشتر و در نتیجه توسعه بیشتر فرهنگی و هنری شهر تهران را فراهم خواهد ساخت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز