مراسم بزرگداشت غلامحسین امیرخانی

۱۳۹۳/۱۰/۳۰ - ۱۹:۲۵:۱۸
کد خبر: ۲۵۵۶۲۵
مراسم بزرگداشت غلامحسین امیرخانی
بزرگداشت غلامحسین امیرخانی، هنرمند و خوشنویس معاصر در انجمن آثار و مفاخر فرهنگی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا، غلامحسین امیرخانی از هنرمندان و خوشنویسان معاصر ایران است. او دو سال اول دبستان را در طالقان طی می‌کند، سپس با استقرار خانواده اش در تهران تحصیلات ابتدایی خود را در دبستان مسعود سعد سلمان، به اتمام رساند و دوره دبیرستان را همراه با کار، در کلاس‌های آزاد طی می‌کند.سپس به آموختن هنر خوشنویسی روی آورد و با ممارست فراوان در زمینه این هنر سرآمد شد.

او در نگارش خط نستعلیق از ریز و درشت دستی قوی و مهارتی مثال زدنی و فوق العاده دارد. بسیاری او را برترین نستعلیق نویس حال حاضر میدانند. امیرخانی در نستعلیق نویسی شیوه‌ای مخصوص به خود را دارد که مورد اقبال بسیاری از استادان خوشنویسی است. بسیاری از خوشنویسان صاحب نام معاصر شاگرد غلام حسین امیرخانی هستند و بیشتر خوشنویسان معاصر به طور مستقیم یا غیر مستقیم از خط او مشق کرده‌اند.

غلام حسین امیرخانی ده‌ها نمایشگاه فردی و گروهی در درون و بیرون کشور بر پا کرده است. از جمله نمایشگاه هایی در انگلستان، فرانسه، پاکستان و سوریه.

این مراسم به پاس تلاش‌های مستمر و ارزنده فرهنگی و هنری هنرمند پیشكسوت خوشنویسی در ایران و عضو پیوسته فرهنگستان هنر،غلام‌حسین امیرخانی ‌در روز شنبه 4 بهمن‌ماه 1393 از ساعت 17:30 الی 19:30 در تالار اجتماعات انجمن برگزار می‌شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
تبلیغات متنی
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز