معرفی برگزیدگان جایزه معماری میرمیران ۴ اردیبهشت ماه

۱۳۹۰/۰۱/۲۰ - ۱۶:۵۷:۰۰
کد خبر: ۳۴۲۶۳
معرفی برگزیدگان جایزه معماری میرمیران ۴ اردیبهشت ماه
برگزیدگان پنجمین جایزه معماری میرمیران با موضوع «طبیعت سبز و رابطه آن با معماری» روز یك‌شنبه -چهارم اردیبهشت ماه ـ در خانه هنرمندان ایران معرفی می‌شوند.
به گزارش سرویس فرهنگ و هنر برنا، در حالی كه داوری پنجمین دوره‌ جایره‌ معماری میرمیران با حضور بیش از دویست شركت‌كننده چندی پیش به پایان رسید، مراسم اهدای جوایز شركت‌كنندگان روز چهارم اردیبهشت ماه (مقارن با هفته معماری) از ساعت 17 و 30 دقیقه تا 20 در تالار بتهوون خانه هنرمندان ایران برپا خواهد شد.

در این دوره از جایزه میرمیران چهار برگزیده در كنار تقدیر از 10 طرح به عنوان «طرح‌های منتخب» از سوی هیات داوران معرفی می‌شوند.

بر اساس این خبر، پنجمین مسابقه طراحی مفهومی بنیاد معماری میرمیران در تداوم تأثیر عناصر بنیادین طبیعت در شکل گیری فضای معماری و پیرو برگزاری مسابقات قبلی آن با موضوعاتی همچون « پیوند ناگسستنی نور و معماری » و « رابطه آب و معماری»، این بار به موضوع «طبیعت سبز و رابطه آن با معماری» اختصاص دارد.

در فراخوان پنجمین دوره از جایزه معماری میرمیران درباره دلایل انتخاب این موضوع آمده است:«ارتباط ایرانیان با گیاهان ( گل و درخت ) ،رابطه‌ای دیرینه و عارفانه است و باغ ایرانی مظهری از تبلور این ارتباط محسوب می‌شود. خانه‌های ایرانیان در گذشته برگرد فضای سبز شکل گرفته و مردم این سرزمین در تطابق و تعامل محیط مصنوع و طبیعت، جلوه‌هائی زیبا و سرشار از معنی خلق کرده و معرفتشان به تقدس و حرمت طبیعت را به نمایش گذاشته‌اند».

در بخش دیگری از این فراخوان با تاكید بر اهمیت طبیعت در معماری جهان آمده است: «امروزه با مواجه شدن با مسائل زیست محیطی و توسعه پایدار، ناگزیر به پیوند مجدد فضای ساخته شده و فضای سبز در هر مقیاس هستیم. در طول قرون در همه کشورها رفته رفته ارتباط انسان با طبیعت سبز گسسته و کمرنگ شده است ،بطوریکه می‌توان گفت آثار معماری ساخته شده از اوایل قرن بیستم میلادی تاکنون غالباً بدون توجه به محیط طبیعی شکل گرفته و این موضوع از عوامل فاجعه آمیز ناپایداری در شهرهای امروز ماست».
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز