همزمان با دهه فجر برپا می‌شود

نمایشگاه عکس‌ و اسناد رونمایی نشده انقلاب در موزه انقلاب

۱۳۸۹/۱۰/۲۶ - ۱۴:۵۲:۰۰
کد خبر: ۸۱۱۴
نمایشگاه عکس‌ و اسناد رونمایی نشده انقلاب در موزه انقلاب
رییس فرهنگسرای انقلاب از برپایی نمایشگاه عكس و اسناد رونمایی نشده دوران انقلاب اسلامی به مناسبت سی و دومین دهه فجر خبر داد.

به گزارش سرویس فرهنگ‌وهنر برنا، "مهدی فروتن" رئیس فرهنگسرای انقلاب گفت: در این نمایشگاه 123 تابلو عكس و اسناد منتشر نشده دوران انقلاب اسلامی از سازمان اسناد و كتابخانه ملی جمهوری اسلامی به نمایش گذاشته می‌شود.

وی افزود: حكم حكومت نظامی در اصفهان كه در تاریخ 22 مرداد 57 صادر شده است، سند آتش‌سوزی گروهی از مردم در سینما ركس آبادان توسط عوامل رژیم شاهنشاهی در مرداد 57، نماز عید فطر در تپه‌های قیطریه به عنوان اولین اجتماع مردمی در صحنه انقلاب در شهریور 57، تظاهرات مردم در مقابل گارد شاهنشاهی در دی‌ماه 57، شادی مردم پس از فرار شاه در تاریخ 26 دی‌ماه 57، قطعنامه راهپیمایی عاشورا و تاسوعا در آذرماه 57، اعلامیه جمعی از روحانیون تهران درباره تعطیلی و عزای عمومی روز شنبه 29 محرم در اعتراض به كشتار مردم در تاریخ 6 دی‌ماه 57 از جمله عكس‌ها و اسناد منتشر نشده‌ای است كه در این نمایشگاه به معرض دید عموم گذاشته می‌شود.
 
فروتن با بیان اینكه اكثر اسناد و عكس‌ها مربوط به 6‌ماه دوم سال 57 است، اظهار داشت: همزمان با این نمایشگاه، نمایشگاهی شامل 100 عكس نیز از انجمن عكاسان انقلاب و دفاع مقدس در موزه انقلاب انقلاب از جمله مجموعه اسناد تاریخ شفاهی، مصاحبه قاضی شریعت پناهی، واقعه 13 آبان و سقوط دولت شریف امامی، مبارزات جامعه روحانیت مبارز، حضور بازاریان در مبارزه برای پیروزی انقلاب، تجمع مردم در یکی از میادین تبریز، همبستگی ارتشیان با مردم، راهپیمایی بزرگ عید فطر، انتقال مجروحین انقلاب، اعلام حکومت نظامی، آتش‌سوزی و کشتار گروهی مردم در سینما رکس آبادان توسط عوامل رژیم و.... دایر می‌شود كه تصاویری از عكس‌های رونمایی نشده است.

به گفته رییس فرهنگسرای انقلاب، این نمایشگاه همزمان با ایام پیروزی انقلاب اسلامی و دهه فجر (12 تا 22 بهمن) در فرهنگسرای انقلاب برپا می‌‌شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز