نمایش فیلم‌های مستند عاشورایی در سوگواره هنری صبا

۱۳۸۹/۱۰/۰۵ - ۱۴:۰۱:۰۰
کد خبر: ۸۴۸
نمایش فیلم‌های مستند عاشورایی در سوگواره هنری صبا
فیلم‌های مستند با موضوع محرم در فرهنگ، سنت و آئین اقوام ایرانی در ادامه مجموعه "باز این چه شورش است" که سوگواره عاشورایی هنرمندان ایرانی در گرایش های مختلف هنری است، در صبا به نمایش درمی‌آید.

به گزارش سرویس فرهنگ‌وهنر برنا، در ادامه سلسله  برنامه‌های "باز این چه شورش است" که در قالب یک مجموعه به‌هم پیوسته جلوه‌هایی از روایت محرم و سوگ قدسی عاشوراییان را در هنرهای مختلف از نقاشی تا نمایش‌های آئینی به نمایش می‌گذارد، پس از کارگاه‌های هنرهای سنتی نقاشی و تعزیه این بار با نمایش فیلم‌های مستند، روایت‌هایی از سوگواری را در آئین‌ها و اقوام ایرانی به نمایش می‌گذارد. این برنامه شامل 9 فیلم مستند است که با همکاری مرکز گسترش سینمای تجربی برگزار می‌شود.

یک روز پس از دهمین روز و مستند روز پایان و  شیرپوشان به کارگردانی نرگس آبیار، وهوم به کارگردانی مینا مشهدی، عروس نی نوا به کارگردانی پناه برخدا رضایی، تکیه کن به کارگردانی محسن خان جهانی، بخشو به کارگردانی محمدرضا مرزوقی، نشانه ساز به کارگردانی مهدی احمدی و مخالف خوان به کارگردانی سید محمد صادق جعفری 9 فیلمی هستند به نمایش درخواهند آمد. 

این برنامه‌ها 4 تا 9 دی از ساعت 10 تا19  برگزار می‌شوند و نمایش فیلم نیز در نگارخانه خیال نو موسسه صبا خواهد بود. 

یادآور می شود هم اکنون مجموعه برنامه های "باز این چه شورش است" ادای دین هنرمندان ایرانی به ماندگارترین سنت آئینی و اعتقادی ایرانیان را در بخش‌های مختلفی چون کارگاه‌های هنرهای سنتی (نقاشی قهوه‌خانه، نقاشی پشت شیشه، علم‌سازی)، ارائه آثاری از گنجینه هنری صبا و روایت عاشورا در    3 فصل از تاریخ نقاشی و چاپ ایران (از دوران قاجار تا نقاشان نوگرای معاصر) و اجرای نمایش آئینی (تعزیه) در نگارخانه خیال در حال برگزاری است.

نظر شما