جزئیات شرکت در رشته معماری جشنواره هنری "ایران ۱۴۰۴"

۱۳۸۹/۱۰/۰۵ - ۱۴:۰۲:۰۰
کد خبر: ۸۵۱
جزئیات شرکت در رشته معماری جشنواره هنری ایران ۱۴۰۴
جزئیات شرکت و ارسال آثار بخش معماری نخستین دوره جشنواره هنری "ایران 1404" منتشر شد.
به گزارش سرویس فرنگ‌وهنر برنا، در روابط عمومی جشنواره هنری "ایران 1404" در فراخوان خود اعلام کرد: هنرمندان می‌توانند طرح‌های معماری خود را با موضوع "ایران 1404" به این جشنواره ارائه دهند.

رشته معماری این جشنواره دارای سه گروه خانه؛ شامل خانه‌های مسكونی، مجتمع‌های مسكونی و اقامتی، محله؛ شامل مسجد، مدرسه، بازارچه ،كتابخانه و خانه فرهنگ و شهر؛ شامل معابر و میادین، بیمارستان، دانشگاه،  فرهنگسرا ، پارك‌ها و فضای سبز، مجتمع تجاری و بازار است که هنرمندان علاقه‌مند می‌تواند آثار خود را در این سه گروه به جشنواره ارسال کنند.

در بخش معماری سه برگزیده انتخاب خواهند شد که جایزه نفر اول هشتاد میلیون ریال، نفر دوم 60میلیون ریال و برای نفر سوم 40میلیون ریال است.

نحوه ارائه مدارك این جشنواره نیز به این شرح است:
- مدارك مورد نیاز جهت شركت در مسابقه شامل: ارائه طرح حداكثر در پنج شیت A2، ماكت طرح (اختیاری)، شرح كانسپت در یك برگ A4 و ارائه كلیه مدارك خواسته شده بر روی لوح فشرده است، كه به شرح هریك از موارد در ذیل آمده است.

 موارد مورد نیاز جهت ارائه در شیت‌های A2 به شرح ذیل:
الف) پلان‌ها، نماها و مقاطع مورد نیاز كلی طرح
ب) نقشه‌ها، نماها و مقاطع مورد نیاز و سایر اطلاعات
ج) جزئیات اجرایی و مواد و مصالح به كار رفته در طرح (اختیاری)
د) تصاویر سه بعدی داخلی و خارجی 
 - ماكت طرح (اختیاری)
- برگ A4 : هریك از شركت كنندگان موظف است شرح كانسپت و ایده‌های كلی طرح خود را حداكثر در یك برگ A4 ارائه دهد.
- لوح فشرده: كلیه مدارك خواسته شده بایستی بر روی یك CD یا DVD نیز ذخیره و همراه سایر مدارك ارسال گردد كه شامل موارد زیر می‌شود:
الف) تصاویر سه بعدی با فرمت JPG در ابعاد حداقل 1240 * 1754 و حداكثر 2480 * 3500
ب) نقشه‌های كامل فضاها و سایت پلان به مقیاس دلخواه و سایت پلان به مقیاس 1:200 با فرمت DWF یا DWG.
ج) كانسپت طرح با فرمت DOC 

تذكر مهم:
الف) در صورت استفاده از فونت فارسی در فایل cad، فونت مورد استفاه در لوح فشرده ذخیره شود.
ب) كلیه مدارك باید مطابق با نیازهای مسابقه و در مدت زمان مقرر به دبیرخانه برسد و در غیر این صورت فرد متقاضی از لیست شركت كنندگان حذف خواهد شد.
ج) كلیه مدارك باید در سیستم متریك ارائه شود.

همچنین در آئین نامه این بخش نیز آمده است که شركت برای همه علاقمندان آزاد است. در مورد افراد حقیقی كه به صورت گروهی در مسابقه شركت خواهند کرد، دبیرخانه فردی را كه با عنوان سرگروه ثبت نام می‌كند، جهت انجام مراحل مسابقه به رسمیت می‌شناسد.
جشنواره طرح‌های رسیده را پس از اتمام مسابقه به نحو مقتضی و با ذكر مشخصات صاحب طرح منتشر خواهد كرد. طرح‌ها و آثار ارائه شده نیز مسترد نخواهد شد.

تبیین و تفسیر اهداف ذكرشده در سند چشم‌انداز در قالب آثار مختلف هنری، تعمیق و ایجاد خودباوری در هرچه بهتر و با كیفیت تحقق سند چشم ‌انداز، ایجاد انگیزه و افزایش انرژی و روح همكاری و همیاری در تحقق سند چشم‌انداز 20 ساله و ایجاد زمینه مناسب همدلی میان اقشار مختلف كشور به جهت دمیدن انرژی و نشاط در جامعه چهار محور این جشنواره‌اند.

حوزه هنری این برنامه را برگزار می‌کند و سازمان صدا و سیما، سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، معاونت اجتماعی شهرداری تهران و بنیاد شهید و امور ایثارگران مراکزی هستند که در برگزاری این جشنواره مشارکت دارند.

مقررات عمومی جشنواره:
  شركت برای عموم هنرمندان و علاقمندان آزاد است و جشنواره محدودیت سنی ندارد.
-آخرین مهلت ارسال آثار 10 اردیبهشت 1390
-تاریخ برگزاری جشنواره: پایان اردیبهشت 1390
-دركلیه بخش‌ها پس از تحویل اثر به دبیرخانه جشنواره و راهیابی آن به جشنواره امكان خارج كردن آن از برنامه وجود ندارد.
- در تمامی بخش‌ها شركت كنندگان اطلاعات دقیق خود از قبیل نام، نام خانوادگی، كد ملی، شماره شناسنامه، مدرك و رشته تحصیلی، سال تولد، محل تولد، شماره تلفن تماس،  emai و ...... را قید كنند.

علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را به دبیرخانه واقع در تقاطع خیابان حافظ و سمیه، روبروی دانشگاه امیركبیر، حوزه هنری، طبقه دوم ارسال کنند یا برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت WWW.iranart1404.ir مراجعه کنند.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز