مشاور مركز هنرهای تجسمی:

توجه به هنر جدید در جشنواره تجسمی فجر ضرورت دارد

۱۳۸۹/۱۰/۰۵ - ۱۴:۰۵:۰۰
کد خبر: ۸۶۱
توجه به هنر جدید در جشنواره تجسمی فجر ضرورت دارد
غلامعلی طاهری گفت: هنر جدید مقوله‌ای است که توجه هنرمندان و مخاطبان بسیاری را به خود جلب کرده و از این‌رو باید به عنوان ضرورتی انکارناپذیر به آن توجه کنیم.

به گزارش سرویس فرهنگ‌و هنر برنا،غلامعلی طاهری، مشاور مركز هنرهای تجسمی گفت: هنر جدید مقوله‌ای است که توجه هنرمندان و مخاطبان بسیاری را به خود جلب کرده و از این‌رو باید به عنوان ضرورتی انکارناپذیر به آن توجه کنیم. بنابراین ضرورت دارد كه جشنواره تجسمی فجر به عنوان رویداد مهم هنرهای تجسمی نگاهی ویژه و محوری به هنر جدید داشته باشد.

وی افزود: البته هنر جدید در بخش جنبی جشنواره قرار گرفته است اما همین موضوع آغاز خوبی است برای اینکه این هنر جایگاه اصلی خود را یافته تا در دوره‌های بعد یکی از بخش‌های اصلی جشنواره شود.

این هنرمند پیشکسوت ادامه داد: جشنواره هنرهای تجسمی فجر بستری است برای ارائه آثاری متناسب با  فرهنگ و هنر ایرانی اسلامی و از آنجا که به صورت بین‌المللی برگزار می‌شود، شرایط را برای حضور هنر معاصر جهان در جشنواره فراهم کرده و موجب می‌شود جوانان از یك سو با مایه‌های هنری غنی برگرفته از پیشینه فرهنگی كشور و از سوی دیگر  با نگاه هنر معاصر و جریان های هنری جهان آشنا شوند.

عضو شورای هنری سومین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر گفت: هنرهای تجسمی از ماندگارترین هنرهاست و می‌توان آن‌را آیینه‌ای تمام نما برای كشف و شناخت فرهنگ و تمدن جوامع بشری دانست، به همین علت جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر می‌تواند استعدادهای بکری که در مسیر اعتلای فرهنگ جامعه و در بستر فرهنگ و هنر اصیل ایرانی اسلامی گام نهاده‌اند را معرفی و تربیت کند.

طاهری كه دبیر كل اولین دوره جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر بوده، گفت: این جشنواره اهداف مهمی را دنبال می‌كند كه توجه به معیارهای هنری، گسترش و رونق هنرهای تجسمی و حفظ هویت ملی و دینی از اساسی‌ترین دلایل برگزاری جشنواره است. از این‌رو داوران باید در جریان انتخاب و داوری، آثاری را كه دارای هویت ملی هستند مورد توجه قرار دهند.


عضو شورای هنری سومین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر  در پایان عنوان کرد: برگزاری جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر به شناسایی هنرمندان شاخص و خلاق می‌انجامد و با حمایت از آنان  در برگزاری جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های داخلی و خارجی، زمینه پیشرفت این هنرمندان فراهم می‌شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز