خروجی جشنواره هنر مقاومت از برگزاری آن مهم‌تر است

۱۳۹۲/۰۳/۰۷ - ۱۶:۴۵:۵۷
کد خبر: ۱۲۳۸۴۴
خروجی جشنواره هنر مقاومت از برگزاری آن مهم‌تر است
فاطمه رهبر معتقد است: خروجی جشنواره هنر مقاومت از برگزاری آن مهم‌تر است.

به گزارش خبرگزاری برنا به نقل از ستاد خبری سومین جشنواره جهانی هنر مقاومت، فاطمه رهبر گفت:برای زنده نگه داشتن یاد و خاطرات رزمندگان اسلام، شهدا و ایثارگران 8 سال دفاع مقدس، چه از طرف دولت و چه مجلس اقدامات خوبی صورت گرفته است که نیازمند تکرار هرچه بیشتر آن در این سالها هستیم.
وی با اشاره به اقدامات قوه مقننه درباره حمایت از هنر فاخر گفت: اینکه ما همه چیز را در بودجه خلاصه کنیم، اشتباه است. بودجه از بدیهیات لازم در هر کاری است. ممکن است در عرصه‌هایی بودجه‌های هنگفت هم خرج بشود اما اثرگذاری خودش را نداشته باشد. در هنر فاخر هم همینطور است. مجلس شورای اسلامی همیشه این آمادگی را داشته که برای ماندگار کردن جلوه های مقاومت بودجه اختصاص بدهد. اما در این زمینه علاوه بر مجلس، نهادهای دیگر هم باید همراهی و همکاری لازم را داشته باشند. در مجلس ما طرح آثار فاخر را مطرح کردیم و به دنبال این بودیم که آثار دفاع مقدس آثار ماندگار و در خور شان رزمندگان 8 سال دفاع مقدس باشند. آثاری که به کشورهای همسایه و یا مسلمان و حتی کشورهای دیگر دنیا صادر بشوند تا نمایانگر آن دوران روحانی از تاریخ کشور ما باشند.
نماینده مردم تهران در مجلس برگزاری جشنواره هنر مقاومت را حرکت بسیار پسندیده‌ای دانست مخاطب‌شناسی جشنواره اشاره کرد و گفت: کسانی که در نمایشگاه‌ها شرکت می‌کنند مخاطبان خاصی هستند. پس مسوولان فرهنگی کشور اعم از سازمان تبلیغات اسلامی ، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دفتر حفظ و نشر آثار دفاع مقدس، معاونتهای فرهنگی و اجتماعی شهرداری و ... همه و همه باید با همکاری هم فهماندن و به تصویر کشیدن آثار هنری شامل معانی و مفاهیم هنری را برای عموم مردم آسان کنند.
وی با بیان اینکه در حال حاضر در نقاطی از شهر شاهد آثار هنری ارزشمندی در زمینه هنر مقاومت هستیم، خواستار ادامه این روند در جشنواره هنر مقاومت شد و اظهار داشت: آثار هنری با موضوع دفاع و شهادت از مواردی است که می‌تواند به صورت نمادین نمایانگر معانی متعالی آن دوران باشد و بتواند انس و الفت مردم را با یاد و خاطره آن زمان بیشتر کند. به‌علاوه آشنایی مردم با هنر مقاومت، انگیزه و تشویقی شود برای هنرمندانی که در این زمینه فعال هستند. بنابراین خروجی این جشنواره بسیار مهم تر از برگزاری خود آن است.
رهبر با بیان اینکه جنگ هنوز تمام نشده و ما الان شاهد تغییر شکل آن هستیم، می گوید: «همانطور که رهبر معظم انقلاب هم فرموده اند، جنگ نرم با ابزارهای مختلف فرهنگی از سوی کشورهایی مثل رژیم صهیونیستی و آمریکا کشور ما را تهدید می‌کند. بنابراین برای مقابله با چنین جنگی ابزار هنری از سوی هنرمندان کشور بسیار مهم است تا بتوانند حق مطلب را هرچه بهتر در این زمینه ادا کنند.
بنیاد فرهنگی روایت با همکاری انجمن هنرهای تجسمی انقلاب و دفاع مقدس سومین جشنواره جهانی هنر مقاومت را آذر ماه امسال در 12 رشته هنری در تهران و چند استان كشور برگزار می‌کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز