عباس غزالی در گفت‌وگو با برنا:

پیشنهادات وسوسه‌انگیز زیادی داشتم/ مدیون سعید نعمت‌الله هستم

۱۳۹۲/۰۵/۰۴ - ۰۶:۴۴:۳۶
کد خبر: ۱۳۲۰۵۲
پیشنهادات وسوسه‌انگیز زیادی داشتم/ مدیون سعید نعمت‌الله هستم
عباس غزالی گفت: پیشنهادهای وسوسه‌انگیز زیادی داشتم که می‌توانست یک‌شبه زندگی‌ام را تغییر دهد؛ اما به‌خاطر هدفم در بازیگری، نپذیرفتم.

سریال«مادرانه» به کارگردانی جواد افشار، که امسال با بازدید محمود احمدی نژاد از صحنه فیلم‌برداری‌اش مورد توجه قرار گرفت، تنها ملودرام خانوادگی در میان آثار مناسبتی امسال است. ویژگی خاص این سریال بیش از هر چیز به امضای نویسنده آن بر می‌گردد زیرا سعید نعمت الله در این سال‌ها به یک نویسنده پرکار در بخش مجموعه سازی آن هم از جنس ملودرام تبدیل شده ضمن این‌که سریال‌های او همواره با استقبال زیادی مواجه می شود.از دیگر ویژگی‌های مثبت این سریال حضور بازیگرانی است که در این سریال به درستی چیده شده‌اند و یکی از این بازیگران عباس غزالی است که شاهد نقش آفرینی‌های او در سریال‌های نظیر رستگاران،وضعیت سفید، سه پنج دو و... بوده‌ایم و در شب‌های ماه مبارک رمضان شاهد حضور او در سریال«مادرانه» هستیم که بسیار متفاوت از نقش‌های دیگرش است. همین بهانه‌ای شد تا به سراغ او برویم و گپی خودمانی با او پیرامون این سریال داشته باشیم.

آقای غزالی ابتدا در مورد نقش خود توضیح دهید. تعریف شما از شخصیت فر زاد چیست؟
فرزاد پس سبک سری است که دچار مسئولیت شده است. این جمله ریشه در در تولید چند جلسه صحبت بین من و سعید نعمت الله نویسنده سریال بوده است که با هم به این نتیجه رسیدیم که فرزاد پسر سبک سری است و چنین شخصیتی دارد ضمن این‌که بعد از این جمله بود که شخصیت فرزاد را کشف کردیم.فرزاد شخصیت مثبت و منفی دارد. کارهای منفی انجام می دهد اما هدفش از انجام این کارها مثبت است و می‌خواهد در ازای این کارها به اهداف مورد دلخواه و مثبتش برسد.فرزاد به دلیل کم سن و سالی و جوانی دست به یک سری کارهای ناپخته می‌زند و این شرایط خانواده است که او را به انجام چنین کارهای وا می دارد. فرزاد شخصیتی خاکستری دارد و به خاطر همین شخصیتش است که کتک می‌خورد، دزدی می‌کند ، تهدید می‌شود اما برای او هدفش بزرگ است و به خاطر رسیدن به هدفش رو حرف خود می‌ایستد.

به نظر می‌رسد تعصب خاصی نسبت به کارکردن با سعید نعمت الله دارید؟
من سابقه کار قبلی با سعید نعمت الله را در سریال«رستگاران» به کارگردانی سیروس مقدم داشتم ضمن اینکه کارم را مدیون ایشان هستم و درست سر همان سریال بود که زندگی هنری من شکل گرفت به همین دلیل نسبت به نعمت الله ادای دین دارم. به قلم و نوشته‌هایش اطمینان دارم و هر کاری که از طرف ایشان به من پیشنهاد شود را با افتخار می‌پذیرم.

با همه سبک سری‌های که شما در مورد شخصیت فرزاد اشاره کردید، او تعصب خاصی نسبت به خانواده دارد این امر نشات گرفته از چیست؟
فرزاد آدم بی‌ریشه ، بی‌اعتماد و بی‌هویتی نیست . او ته دلش چیزی نیست و به این نوع زندگی در جنوب شهرعادت کرده است زیرا از قشر پایین جامعه است و در جنوب شهر بزرگ شده است. خانواده او از نظر اعتقادی بسیار غنی است و به همین واسطه فرزاد نمی‌تواند آدم بی قید و بندی باشد.

از نظر شخصیتی چه وجه مشترکی بین عباس غزالی و فرزاد در سریال مادرانه وجود دارد؟
زمانی که کاری را می‌پذیرم ابتدا باید با نقش ارتباط برقرار کنم تا نقش به دل مخاطب بنشیند ضمن این‌که من برای انتخاب نقش هایم ملاک هایی دارم. زمانی که نقشی را می پذیرم ابتدا سعی می کنم از شخصیت عباس غزالی خارج شوم و به نقش نزدیک شوم.اینکه چه چیزی باعث این نزدیکی می شود مهم نیست مهم شخصیتی است که باید آن را یک بازیگر خلق کند. تنها وجه اشتراک بین عباس غزالی و فرزاد این است که این دو هر دو خانواده دوست هستند و شخصیت مادر برای هردو گران بها است مابقی همه بازی است که توسط بازیگر ساخته می‌شود. شاید سال‌ها پیش شیطنت‌هایم بیشتر بود اما از نکات زیبایی بازیگری زمانی است که باید نقشی را بزرگ‌تر از سنی که هستی ایفا کنی. فرزاد نسبت به شخصیت اصلی‌ام کوچک‌تر است. باید تاکید کنم شخصیت فرزاد از عباس غزالی خیلی دور است.

با توجه به اینکه پخش سریال «مادرانه» برای تابستان در نظر گرفته شده بود نظرتان درباره پخش آن در ماه مبارک رمضان چیست؟
زمانی که قرارداد این سریال را بستم قرار بود زمان پخش آن تابستان اعلام شده بود اما یک‌باره در جدول پخش رمضان قرار گرفت . البته باید یادآور شوم زمان پخش برای من اهمیت ندارد زیرا آن‌چه مهم به نظر می‌رسد این است که تمام انرژی بازیگر باید برای مخاطب گذاشته شود.من در پرونده کاری‌ام کار مناسبتی نداشتم و با پخش این سریال در این ماه مبارک نکته جالبی برایم روشن شد این که در این ماه مخاطب منتظر است . از جمله تفاوت‌های عمده پخش سریال‌ها در ماه رمضان با ماه‌های دیگر این است که در این ماه مخاطب از همان ابتدا به خوبی سریال را می بیند اگر خوب باشد از همان ابتدا مخاطب را جذب می کند و باعث می شود مخاطب تا انتها آن را دنبال کند اما در ماه های دیگر غیر از ماه مبارک رمضان معمولا 5 یا 6 قسمتی از سریال می گذرد تا مخاطب جذب آن شود یا اینکه دیگران باید درباره سریال تبلیغ کنند تا مخاطب جذب آن شود.

شما در بین مردم محبوب هستید فکر می کنید این محبوبیت ناشی از چیست؟
ابتدا باید به این نکته اشاره کنم که اگر گزیده کارهستم و کمتر کار می کنم به دلیل حس و اعتباری است که مردم نسبت به من دارند و حساست زیادی است که در انتخاب نقش هایم دارم . در این مدت پیشنهادهای زیادی داشتم که وسوسه انگیز بود و ممکن بود یک شبه زندگی‌ام را عوض کند اما من به خاطر هدف بازیگری‌ام آن‌ها را رد کردم زیرا همیشه صادقانه کار کردن برایم اهمیت زیادی داشته و مقدس بوده است و تمام انرژی ام را گذاشته ام تا در جلو و پشت دوربین بازیگر بی حاشیه ای باشم.
در حال حاضر به جز سریال«مادرانه» مشغول کار دیگری هم هستید؟
خیر. فعلا در حال ضبط پنج قسمت پایانی سریال مادرانه هستیم و فکر می‌کنم تا آخرین روزهای پایانی سریال 24 ساعته کار کنیم تا سریال به پخش برسد. درست است که شرایط سخت است اما استقبال مردم از این سریال به ما انرژی می‌دهد. امیدوارم پرونده این سریال به خوبی بسته شودو سال‌ها در یاد و خاطر مخاطب باقی بماند.

گفتگو ا: سپیده حیدرآبادی

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز