جشن پروانه ها در اراک به پایان رسید

۱۳۹۲/۰۷/۲۳ - ۱۴:۵۱:۲۱
کد خبر: ۱۴۴۶۴۲
جشن پروانه ها در اراک به پایان رسید
آیین پایانی نمایش فیلم‌های منتخب بیست و هفتمین جشنواره بین المللی فیلم کودکان و نوجوانان در استان مرکزی برگزار شد.

به گزارش  خبرگزاری برنا به نقل ازستاد خبری بیست و هفتمین جشنواره بین المللی فیلم کودکان ونوجوانان، پس از استقبال باشکوه مخاطبین و به ویژه کودکان و نوجوانان استان مرکزی از برنامه نمایش فیلمهای برگزیده جشنواره و سینمای کودک همزمان با برپایی جشنواره بین المللی در اصفهان، آیین پایانی این جشنواره روز یکشنبه 21 مهرماه در اراک برگزار شد.

در این مراسم سیداحمد میرعلائی دبیر بیست و هفتمین جشنواره کودکان و مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی و نیز جعفر گودرزی مدیر روابط عمومی جشنواره و مدیر اجرایی آن که آقای پناه برخدای رضایی کارگردان فیلم گهواره‏ای برای مادر ایشان را همراهی می‏کردند، از تهران میهمان مراسم اختتامیه بودند. همچنین، قائم مقام استاندار استان مرکزی، جناب آقای صفری و مدیریت محترم اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جناب آقای مشایخی همراه با سایر مدیران این اداره کل نیز از میهمانان استانی مراسم اختتامیه بودند.

پس از تلاوت قرآن و پخش سرود ملی، مجری مراسم به میهمانان تهرانی خیرمقدم گفت و از حضور همگی مدعوین تشکر و قدردانی کرد. سپس معاونت محترم فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی، جناب آقای قاسمی، به نحوی مختصر و مفید و با منطقی منصفانه و البته صمیمی از ناهم سطحی سن مخاطبان جشنواره کودک و فیلمهای به نمایش درآمده در این جشنواره که نوعاً مناسب مخاطبان بزرگسال بود سخن گفت.

برنامه بعدی مراسم اختتامیه، نمایش کلیپ کوتاهی بود از انتقال پرچمی که به نام نامی و مقدس پیامبر اعظم(ص) مزین شده و توسط دو برادر خردسال و خواهر کوچکترشان از مدینه منوره به مکه معظمه منتقل می‏شد و گِرد خانه خدا به طواف در می‏آمد. پس از نمایش این کلیپ کوتاه، دبیر جشنواره آقای میرعلائی و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی، جناب آقای مشایخی از کودکانی که در کلیپ به نمایش درآمده پرچم را به همراه داشتند، عبدالرضا و محمدحسن پوراکبری و خواهرشان بهار پوراکبری به نحوی شایسته تقدیر و تشکر به عمل آورده و هدایایی به این عزیزان اهدا شد. شبه سخنرانی بسیار ساده و صدالبته صمیمی جناب آقای میرعلائی که بسیاری از جملات ایشان بچه‏های حاضر در سالن را به وجد و هیجان می‏آورد، قسمت بعدی مراسم بود. البته در ادامه، ایشان با سعه صدر گله‏های صمیمانه آقای قاسمی را پذیرفتند و قول دادند در آینده بسیار نزدیک با اختصاص فیلمی مناسبِ کودکان و نوجوانان (فیلم «عملیات مهدکودک» ساخته فرزاد اژدری) برای نمایش در شهرستان اراک، دلخوری کودکان و نوجوانان اراکی از نمایش برخی فیلمهای جشنواره را به نحوی شایسته جبران و از آنان دلجویی کنند. این خبر که دبیر جشنواره پیشتر آن را خبری خوش اعلام کرده بود باعث شور و هیجان کودکان و نوجوانان حاضر در مراسم اختتامیه شد.

پس از این قسمت از مراسم اختتامیه، آقایان مشایخی (مدیریت محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی) و میرعلائی (دبیر محترم بیست و هفتمین جشنواره کودکان و نوجوانان) از دست‏اندرکاران جشنواره تقدیر به عمل آورده و هدایایی نفیس به این ایشان تقدیم کردند. در پایان مراسم، فیلم رویای سینما که نمایش آن مورد درخواست همگی بروبچه‏های حاضر در سالن سینمایی بود، اکران شد.

و مراسم اختتامیه جشنواره بیست و هفتم فیلمهای کودکان و نوجوانان در استان مرکزی با پایان یافتن نمایش این فیلم پایان یافت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز