در نشست نقد و بررسی ˝خانه امن است˝ مطرح شد

رفایی: بچه‌های بهزیستی فراموش شده‌اند

۱۳۸۹/۱۱/۱۷ - ۱۳:۳۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۰۵۵
رفایی: بچه‌های بهزیستی فراموش شده‌اند
نشست نقد و بررسی فیلم ˝خانه امن است˝ به کارگردانی ناصر رفایی در سالن همایش‌های برج میلاد با حضور عوامل فیلم برگزار شد.
به گزارش خبرنگار سینمایی برنا در این نشست ناصر رفایی نویسنده و کارگردان، علی تقوی‌پور تهیه‌کننده، فرزاد جودت مدیر فیلمبرداری، محمد مختاری صدا بردار، بابک کریمی طراح صحنه و لباس، علیرضا جوادپور طراح گریم، امیر بکان آهنگساز، المیرا ژیان‌فر بازیگر، رویا حسینی بازیگر، طهماسب صلح‌جو کارشناس و مدیر جلسه برگزار شد.

در ابتدای این نشست ناصر رفایی در پاسخ به این سوال که نشان دادن خوابگاه بهزیستی بی‌احترامی به سینمای دفاع مقدس نبود گفت: من معتقدم خوابگاه‌های بچه‌های بهزیستی هیچ جنبه منفی ندارد و این آدم‌ها بسیار قابل احترام هستند. این قشر از جامعه حقیقت دارند که تنها عکس‌هایی از آنها در بهزیستی پیچ شمیران یادگاری مانده است. این بچه‌ها فراموش شده‌اند و هیچ‌‌گاه از آنها یاد نمی‌شود.

رفایی در ادامه در مورد ریتم کند فیلم و طولانی شدن بعضی از سکانس‌ها گفت: به دلیل تعداد بازیگران در تبیین فیلم احساس کردم نشان دادن تک‌تک افراد ادای دین به تمام بازیگرها است و هم ادای دین به تمام شخصیت‌های قصه. به همین دلیل بعضی از سکانس‌ها طولانی شد.

امیر بکان نیز در خصوص موسیقی متن این فیلم گفت: موسیقی بین فواصل 8 تا 10 دقیقه تکرار نمی‌شود و باید بگویم موسیقی استفاده شده در این فیلم ارجینال است. موسیقی بر اساس سکانس‌های فیلم طراحی شده و ما سعی کردیم به ازای نقش‌های فیلم انگاره‌های موسیقی طراحی کنیم.

محمد مختاری صدابردار این فیلم در ادامه این نشست درباره نوع صدابرداری این فیلم گفت: اصولا در فیلم هایی که بازیگرهای زیادی دارد و نماها باز است صدابرداری بسیار مشکل است و صدا گرفتن از سکانس های پر بازیگر به دشواری انجام می شود.

وی در ادامه با ابراز نارضایتی از پخش فیلم با صدای نامناسب در سالن همایش های برج میلاد افزود: فکر می کردم این سینما با این همه امکانات ظرفیت پخش خوب صدا داشته باشد ولی متأسفانه خستگی کار به تن ما ماند و طی نمایش فیلم صدای بسیار نامناسبی را شنیدیم.

در ادامه این نشست، علی تقوی‌پور تهیه‌کننده این فیلم درباره اکران عمومی فیلم گفت: من به فیلم‌هایی با این ژانر و این سبک علاقه دارم و باز هم درباره این سینما فیلم خواهم ساخت. من برای فیلم‌سازی به دنبال مخاطب عام نیستم بلکه مخاطب خاص برایم اهمیت دارد.
نظر شما