نشست نقد و بررسی˝عاشقانه‌های یک سرباز وظیفه˝

آذربایجانی: فیلم من ادعای پیچیده‌ای ندارد

۱۳۸۹/۱۱/۱۷ - ۱۵:۵۵:۰۰
کد خبر: ۱۵۲۰۱
آذربایجانی: فیلم من ادعای پیچیده‌ای ندارد
نشست نقد و بررسی فیلم ˝عاشقانه‌های یک سرباز وظیفه به نام رحمت˝ به کارگردانی پوریا آذربایجانی با حضور کارگردان و عوامل فیلم در سالن کنفرانس برج میلاد برگزار شد.
به گزارش خبرنگار سینمایی برنا، نشست نقد و بررسی فیلم "عاشقانه‌های یک سرباز وظیفه به نام رحمت" به کارگردانی پوریا آذربایجانی با حضور کارگردان و عوامل فیلم در سالن کنفرانس برج میلاد برگزار شد.

در ابتدای این نشست پوریا آذربایجانی کارگردان فیلم درباره علت انتخاب این سوژه گفت: من به گونه اجتماعی در سینما علاقه ویژه ای دارم و تلاش می کنم در این گونه سینمایی فیلم بسازم که متاسفانه برخی دچار ممیزی می شوند و خوشبختانه این فیلم توانست پروانه ساخت دریافت کند.

وی ادامه داد: جامعه ما جامعه مصرفی شده است و فکر می‌کنم مشکل شخصیت اصلی فیلم مشکل قسمتی از جامعه باشد.

آذربایجانی درباره زمان ساخت فیلم گفت: تصویربرداری فیلم ظرف مدت 16 روز به پایان رسید. فیلم به هیچ وجه فیلم مدرنی نیست بلکه وامدار سینمای دهه 60 و 70 ایران است که احساس می‌کنم جای این سینما در کشور ما خالی است.

وی خاطر نشان کرد: روایت فیلم روایتی کلاسیک است. داستانی سرراست دارد و اتفاقی خاصی را روایت نمی‌کند. همچنین ادعای پیچیده ای را ندارد.

کارگردان فیلم عاشقانه های یک سرباز وظیفه در پایان صحبت هایش یادآور شد: پیش از هر کاری علاقه به نوشتن دارم قصه این فیلم حدود 4 سال پیش نوشته شد. من اصولاً برای چیزهایی که از دست داده ایم و جایشان در زندگی امروز خالی است دلتنگ می شوم و تلاش کردم این کمبود را روایت کنم.

در ادامه مراسم سینا پاکروان مجری طرح فیلم گفت: این فیلم برای پخش در رسانه های تصویری تهیه شده است که به لحاظ کیفیت به گونه ای فیلمبرداری شده که قابلیت تبدیل به 35 را نیز داشته باشد. به لحاظ تولید دغدغه اصلی من این است که کاری تهیه کنم که حرفی برای گفتن داشته باشد.

در ادامه هادی شلالوند فیلمبردار این فیلم درباره چگونگی کار فیلمبرداری گفت: کار کردن با پوریا آذربایجانی بسیار راحت و روان است و سعی کردیم بر اساس خود داستان رنگ و لعاب فیلم را به تصویر بکشیم. این فیلم از حرکت های خاصی بهره نمی گیرد همچنین همدلی گروه سبب شد فیلم در زمان کوتاهی به اتمام برسد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز