احمدی در گفت‌وگو با برنا

˝اسب حیوان نجیبی است˝ به معضلات انسان می‌پردازد

۱۳۸۹/۱۱/۱۷ - ۱۵:۴۵:۰۰
کد خبر: ۱۵۲۰۳
˝اسب حیوان نجیبی است˝ به معضلات انسان می‌پردازد
یک بازیگر سینما گفت: ˝اسب حیوان نجیبی است˝ فیلمی است که با نمایش در هر کجای دنیا درک فردی اشخاص را به دنبال خواهد داشت.
مهران احمدی بازیگر سینما که امسال با پنج فیلم در جشنواره  فیلم فجر حضور دارد درباره وضعیت نمایش فیلم "اسب حیوان نجیبی است" ساخته عبدالرضا کاهانی به خبرنگار سینمایی برنا گفت: طبق شنیده‌ها آقای سجادپور، تنها مشکل نمایش فیلم در جشنواره فجر را حل کرده‌اند اما مشکل فیلم برای اکران عمومی جدی است.

وی افزود: فکر می‌کنم دوستان درباره رضا کاهانی دچار سوءفاهم هستند. با شناختی که من از کاهانی دارم او نه با سیاست کار دارد و نه با گروه و حزب خاصی درگیر است. کاهانی مسئله‌اش "انسان" است و دوست دارد به بازگویی چیزهایی که می‌بیند بپردازد. اما این به معنای درافتادن وی با جامعه مدنی و غیر مدنی ایران نیست.

بازیگر فیلم "هیچ" ادامه داد: "اسب حیوان نجیبی است" فیلمی است که با نمایش در هر کجای دنیا درک فردی اشخاص را به دنبال خواهد داشت که این درک به جامعه ایرانی بسط و گسترش داده نمی‌شود. در این فیلم انسان به معنای واقعی کلمه معضل دارد که کارگردان این معضلات را می‌بیند و فیلم می‌سازد.

وی درباره حضور این فیلم در بخش نوعی نگاه گفت: بخش رقابتی جشنواره فجر برای ما جذاب نیست. من امسال با 5 فیلم در جشنواره حضور دارم اما باور کنید اگر هیچکدام از این فیلم‌ها به بخش مسابقه راه نمی‌یافت ناراحت نمی‌شدم.

احمدی در پایان درباره موفقیتش در فیلم‌های عبدالرضا کاهانی اظهار کرد: این موفقیت بیشتر به خاطر شناختی است که من و کاهانی از هم داریم و این ارتباط و دوستی ما بسیار به این موضوع کمک کرده است.

بنابراین گزارش مهران احمدی در بیست و نهمین جشنواره فیلم فجر با فیلم‌های "سیزده 59" ساخته سامان سالور، "آلزایمر" ساخته احمدرضا معتمدی، "صدای پای من" به کارگردانی مهرداد خوشبخت، "سرخابی" ساخته محمد آهنگرانی و "اسب حیوان نجیبی است" حضور دارد.
نظر شما