سعید سهیلی:

جای ۵۰جشنواره ۵ جشنواره خوب برگزار کنیم

۱۳۸۹/۱۱/۱۷ - ۱۷:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۲۷۳
جای ۵۰جشنواره ۵ جشنواره خوب برگزار کنیم
سعید سهیلی گفت: پیشنهاد می‌کنم به جای 50 جشنواره، 5 جشنواره خوب و تاثیرگذار برگزار کنیم.
به گزارش سرویس فرهنگ و هنر برنا، سعید سهیلی کارگردان سینمای ایران با بیان این مطلب افزود: متاسفانه، ما یکی دو تا جشنواره که درکشورنداریم، بالای 50-60 جشنواره داریم، بعضی­‌ها تاثیرمثبت دارند و بعضی‌­ها بی تاثیرند. هر جشنواره باید تعریف خاص خودش را داشته باشد.

وی ادامه داد: جشنواره فیلم کیش قطعا خوب و موثر برگزار می شود، محمد خزاعی مدیریت جشنواره را بلد است و این گونه حرکت ها را با موفقیت به اجرا در می­آورد ، با کیفیت بالا و به شکل گسترده.

سهیلی خاطرنشان کرد: جشنواره درهرصورت پاتوقی می شود برای فیلمسازان که بیایند فیلم­های هم را ببینند. ولی تعداد زیاد جشنواره همدیگر را می خورند و به هم تنه می زنند و بهترکه به جای 50 تا جشنواره، 5جشنواره خوب داشته باشیم.

وی با اشاره به موضوع خلیج فارس و اهمیت آن در منطقه عنوان کرد: متاسفانه تاکنون، نخواستند به خلیج فارس بپردازند. ما آن قدردرگیرمسائل مختلف هستیم که ازموضوعی مثل خلیج فارس هم فیلمسازان و هم مسئولین، همه غافل هستیم. مسائل جاهای دیگرآنقدر مسئولین و فیلمسازان را درگیرکرده که ازمسأله مهمی به نام خلیج فارس همه غافل هستیم.

این فیلمساز اظهار کرد: تا وقتی موضوعی برایمان مهم نباشد نتیجه­ایی حاصل نمی­شود، نیاز باید به وجود بیاید. ما احساس نیاز نمی کنیم نسبت به موضوع مهمی مثل خلیج فارس به همین دلیل هم بهش فکر نمی کنیم وبراش قدمی هم برنمی داریم.

جشنواره بین المللی فیلم کیش به همت مرکز امور مناطق آزاد و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از تاریخ 4 تا 8 اردیبهشت سال آینده در کیش برگزار می شود.
نظر شما