سه فیلم به تهیه‌کنندگی امیر توده روستا در راه جشنواره کیش

۱۳۸۹/۱۱/۱۷ - ۱۷:۰۳:۰۰
کد خبر: ۱۵۲۷۸
سه فیلم به تهیه‌کنندگی امیر توده روستا در راه جشنواره کیش
امیر توده روستا با تهیه سه فیلم کوتاه با عناوین ˝شهر مرزی˝، ˝مرسی˝ و ˝چمچه˝ در جشنواره بین المللی فیلم کیش شرکت می‌کند.
به گزارش سرویس فرهنگ و هنر برنا، "شهرمرزی" به کارگردانی امین بیگی، "مرسی" ساخته سیدمحمدرضا هاشمیان و "چمچه" کاری از نادر ساعی با تهیه کنندگی امیر توده روستا برای جشنواره کیش در دست ساخت هستند.

کارگردان "یک روز قشنگ برفی" دلیل شرکت خود را در جشنواره فیلم کیش وجود مدیران حرفه ای عنوان کرد و افزود: به خاطر وجهه مدیران جشنواره علاقه مند شدم برای جشنواره کیش فیلم بسازم.

وی ادامه داد: بحث فرهنگ و تمدن ایران زمین در این جشنواره مطرح شد و من هم فیلم "عکاس باشی" را که اشاره ای دارد به تاریخ معاصر ایران با وجود همه تلخی ها و شیرینی ها به تصویر کشیدم.

توده روستا گفت: زمامداری غلط آن دوران و از دست دادن بخش­ هایی از کشور قلب هر ایرانی را به درد می آورد، اما گاه گاهی هم جریان های کوچکی بوده که مایه مباهات و افتخار است.

وی اضافه کرد: یکی از این افتخارات شیرین تاریخچه عکاسی در ایران است که سه سال بعد از اختراع عکس در ایران عکاس داشتیم و خود ناصرالدین شاه هم اسمش به عنوان عکاس ثبت شده و این موضوع در دوران معاصر و قاجاریه دست مایه خوبی شد که به سمت این سوژه بروم.

این تهیه کننده در مورد فیلم دیگرش "شهر مرزی" بیان داشت: اگر نگاهی به تاریخ معاصر داشته باشیم درمی یابیم که چه آسان بخشی از هویت، فرهنگ و تمدن ما به تاراج رفت، این برای من مهم بود و به این سمت رفتم.

توده روستا با بیان اینکه سینما وجهه مثبتی در جشنواره های جهانی دارد اما مشکلاتی هم دارد، افزود: اگر انتظارات ویژه ای به این سینما داشته باشیم یک مقدار بیجاست چون امکاناتش را نداریم یا جزو معدود کشورهایی هستیم که پخش جهانی نداریم. بنابراین وقتی پخش جهانی نداشته باشیم، سینمای ایران دیده نمی شود.

وی خاطرنشان کرد: سینمای هالیوود در دهه اول به فکر جذب تماشاچی امریکایی بود و بعد به این نتیجه رسید که مخاطب جهانی داشته باشد.

این کارگردان یادآور شد: مساله خلیج فارس و مناطق آزاد دغدغه فیلمسازان هم هست و برای آن اهمیت قائل هستند. اگر شرایط فراهم شود هنرمندان و فیلمسازان از آن استقبال می کنند.

جشنواره بین المللی فیلم کیش به همت مرکز امور مناطق آزاد و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از چهارم تا هشتم اردیبهشت ماه سال آینده در کیش برگزار می شود.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز