در دومین نشست همایش بین المللی«هالیوودیسم و سینما» عنوان شد؛

آلوند: آمریکا تلاش می‌کند روح دوری از خداوند را در دنیا گسترش دهد

۱۳۸۹/۱۱/۱۷ - ۲۲:۲۲:۰۰
کد خبر: ۱۵۴۱۶
آلوند: آمریکا تلاش می‌کند روح دوری از خداوند را در دنیا گسترش دهد
دومین نشست از نخستین همایش «هالیوودیسم و سینما» با محوریت «هالیوودیسم و صیهونیسم» با حضور مهمانان خارجی و داخلی برگزار شد.
به گزارش سرویس فرهنگ وهنر برنا، در این نشست ابتدا نادر طالب زاده (مجری) متذکر شد: ایده‌هایی که در ذهن افراد وجود دارد باید بیان شود تا بتوانیم نتایج بهتری از این همایش را شاهد باشیم.

سعاده: صهیونیست براساس خدعه و نیرنگ عمل می‌کند
پس از پخش نماهنگ، تقرید سعاده (فلسطین) به کنترل صهیونیست به سینما اشاره کرد و گفت: اکثر تهیه‌کنندگان هالیوودی یهودی هستند و جالب است که خودشان هم تصدیق می‌کنند. آن‌ها براساس اصل نیرنگ و خدعه عمل کرده و اهداف چندگانه‌ای را دنبال می‌کنند. صهیونیست‌ها به دنبال حذف بقای اعراب هستند و در آثارشان سعی می‌کنند خود را صلح‌طلب و اعراب را شخصیت‌های عقب مانده و منفی نشان دهند. آن‌ها به دنبال تحت فشار قراردادن جهان غرب هستند تا با تنوع ابزار تبلیغاتی، تاثیر بیشتری بر اذهان جهانیان بگذارند.

نادر طالب‌زاده به جنبش‌های اخیر آفریقای شمالی اشاره کرد و گفت: این جنبش‌ها نشان دهنده این واقعیت است که می‌توان این رسانه را شکست داد. تاثیرگذاری اینترنت و رسانه‌های جمعی باعث این جنبش‌ها شد. برگزاری این جلسه در حاشیه جشنواره فیلم فجر اتفاقی نیست و امیدواریم گام بعدی پیشنهادات شما و اعتبارات مالی برای تولید برخی از پروژه ها باشد.

فرانچسکو کاندنی (فرانسه) به فیلم ماتریکس اشاره کرد و گفت: صهیونیسم برافکار مخاطبان به‌خوبی نفوذ می‌کند می‌توان به فیلم «ماتریکس» اشاره کرد این فیلم از فیلمنامه ای ساده برخوردار است و زندگی روزمره را سوژه قرارداده اما به نسل جوان این مفهوم را القاء می‌کند که کمبودهایی از سوی دولت، ملت و خانواده برایش ایجاد شده و او باید قیام کند و در این قیام تنها صهیونیسم است که می‌تواند یاری دهنده باشد.

وی در ادامه گفت: سریال‌های هالیوودی به صورت زنجیروار به یکدیگر وصل هستند، در این آثار به مخاطبین نوعی شکنجه روحی و روانی القاء می‌شود.

آمریکا تلاش می‌کند روح دوری از خداوند را در دنیا گسترش دهد
کاترین آلوند (روزنامه نگار فرانسوی) به سرویس‌های جاسوسی آمریکایی و تاثیر مستقیم آن‌ها بر هالیوود اشاره کرد و توضیح داد: در مدارس به افراد مختلف آموزش‌‌های جاسوسی ارایه شد تا آنها اطلاعات مخفی را جمع آوری کنند. شبکه‌های جاسوسی واشنگتن و پنتاگون رسانه ها را تحت کنترل دارند و ارتش و سرویس‌‌های جاسوسی سینما را به خدمت گرفتند تا در راستای اهداف و مقاصد خود آنچه می‌خواهند انتقال دهند.

وی ادامه داد: ممکن است بسیاری از ستارگان هالیوودی ضد صهیونیست باشند اما اجازه بروز اعتقادات خود را ندارند. آمریکا امروز تلاش می‌کند تا مسلمانان و اعراب را افرادی تروریسم و خشن تصویر کند و در فیلم‌‌هایش تلاش می‌کند خود را علیه تروریسم به جهانیان معرفی کند. آمریکا تلاش می‌کند تا روح ترس و دوری از خداوند را در دنیا گسترش دهد.

بن عیسی (الجزایر) به اعتراضات و جنبش کشورهای مصر و تونس اشاره کرد و گفت: ما وارد یک عرصه جدیدی شدیم و امیدواریم مصر به مقاومت خود ادامه دهد و رابطه‌اش را با اسرائیل قطع کند و این روحیه آزادی طلبی در کشورهای دیگر مانند ایران گسترش یابد.

ال دنیز قلی اف (جمهوری آذربایجان) دو کلمه ترورسیم و صهیونیسم را مترادف یکدیگر دانست و گفت: این دو کلمه مترادف هم هستند.هالیوود مانند کارخانه تولید خواب های شیرین عمل می‌کند و آنچه تاکنون از آن متوجه شدیم فراتر و وحشتناک‌تر است. هالیوود مانند مینی است که کارگذاشته شده و خطرناک است و به تدریج در حال انفجار است. هالیوود مخاطب را به ناکجاآباد سوق می دهد و معنویات و بشریت را هدف قرارداده است. هالیوود تلاش می‌کند تا انسان‌ها را از خداوند دور کند و به شیطان نزدیک ‌نماید و تمام تلاش‌‌اش معطوف به ایجاد مشکلات برای ایران و مسلمانان است.

میسان: هالیوود از ارتش آمریکا جداناشدنی است
تیری میسان (فرانسه) به نظام هالیوود و ایجاد نفاق و اختلاف در میان جوامع اشاره کرد و گفت: هالیوود یک نظام ایجاد نفاق و اختلاف است و نظامی تبلیغاتی است. هالیوود از سوی نهادهای نظامی دولت و حول محور دولت آمریکا و امنیت ملی این کشور فیلم می‌‌سازد. هالیوود در خدمت اهداف آمریکا عمل می‌کند. در جنگ جهانی دوم مسئولان به هالیوود اعلام می‌کنند که از جنگ حمایت کنند و این اتفاق رخ می‌دهد پس از جنگ نیز دولت آمریکا به هالیوود نیازمند است.

وی در ادامه توضیح داد: ما در هالیوود شاهد دولت مخفی نظامی هستیم. در واقعه 11 سپتامبر نیز ما شاهد هماهنگی نظام ارتش آمریکا با هالیوود هستیم. چگونه ممکن است هواپیمایی به برج های دوقلو برخورد کند و له نشود. این واقعه عین سینما و ساخته و پرداخته هالیوود بود. هالیوود از نظام ارتش آمریکا جداناشدنی است.

عادل عمار (عراق) به دروغ‌پردازی‌های صهیونیسم و هالیوود اشاره کرد و گفت: آنچه در سرود ملی رژیم صهیونستی ارایه می‌شود نیز یک ادعای دروغین است. سازمان‌ها و نهادهای بسیاری از صهیونیسم حمایت می‌کنند صهیونیسم از هنر، ادبیات، سینما به عنوان یک ارتباط تاثیر گذار و عمیق در میان انسان ها استفاده می‌کند تا بتواند تخیلات و افسانه‌های خود را به مردم القاء نماید. صهیونیسم از طریق هالیوود قدرت اقتصادی را با ارایه سوژه های جذاب و استفاده از نویسندگان و ستاره های سینما به دست می‌آورد و دل بینندگان خود را می‌رباید تا سلطه صهیونیسم مستحکم شود. سینمای صهیونیسم بر سست کردن بنیان خانواده تاکید دارد و فکر نمی‌کنم فیلمی در هالیوود تولید شود که اشاره‌ای به صهیونیسم نداشته باشد.

صبحی سیف‌الدین (بیروت) به مقاومت لبنان و غزه در مقابل اسرائیل اشاره کرد و گفت: صهیونیسم حمله به فرهنگ اعراب را سرلوحه کارهای خود قرارداده است. صهیونیسم بر فرهنگ و رسانه سلطه‌اش را گسترش داده است و صنعت‌گران سینمای آمریکا و صهیونیست از بزرگ‌ترین و مشهورترین شرکت های تولیدکننده فیلم برای رسیدن به اهداف‌شان استفاده می‌کنند. صهیونیسم اخلاق را هدف آماج خود قرار داده است.

جمال دوبا به تفکیک صهیونیست از یهود اشاره کرد و توضیح داد: زمانی که درباره صهیونیسم صحبت می‌کنیم باید تفکیکی بین صهیونیست و یهود داشته باشیم. صهیونیسم قاتل و یهود قربانی است و این نکته را باید یادآور شوم که صهیونیسم همیشه تلاش می‌کند تا میراث دیگران را به سرقت ببرد ما نیازمند رسانه‌ای هستیم که تاریخ واقعی ادیان ابراهیمی را مشخص کند و آن را به تصویر بکشد.

در پایان نیز حسین رویگران (تحلیلگر سیاسی) به تحلیل اوضاع منطقه و خاورمیانه پرداخت.
عمده‌ترین محورهای این همایش دو روزه «هالیوودیسم و سینما» ، شامل «هالیوودیسم، تروریسم، پنتاگون و سیا»، «هالیوودیسم، ایران‌هراسی و اسلام‌هراسی»، «هالیوود و سبك زندگی آمریكایی» و «هالیوودیسم و صهیونیسم» است.

این همایش در روزهای 17 و 18 بهمن در مرکز همایش‌های برج میلاد سالن کنفرانس ویژه برگزار می‌شود.

بیست و نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر از تاریخ 16 تا 26 بهمن‌ماه به دبیری مهدی مسعودشاهی در تهران برگزار می‌شو
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز