برنا گزارش می دهد:

پائولو سورنتینو خواستار تغییر ساختار سینمای ایتالیا شد

۱۳۹۲/۱۲/۱۴ - ۱۶:۵۸:۲۳
کد خبر: ۱۷۱۷۸۵
پائولو سورنتینو خواستار تغییر ساختار سینمای ایتالیا شد
«پائولو سورنتینو»، کارگردان ایتالیایی در تلاش است با استفاده از اعتباری که پس از کسب اسکار خارجی بدست آورده، زمینه‌ساز بروز تغییراتی در سینمای کشورش شود.

«پائولو سورنتینو»، کارگردان ایتالیایی در تلاش است با استفاده از اعتباری که پس از کسب اسکار خارجی بدست آورده، زمینه‌ساز بروز تغییراتی در سینمای کشورش شود.
به گزارش سرویس فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، «پائولو سورنتینو» با فیلم «زیبایی بزرگ» در حالی سینمای ایتالیا را پس از 15 سال به جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی رساند که این جایزه او را به قهرمان ملی کشور مبدل کرده و وی در صدد است از همین محبوبیت و توجه رسانه‌ای در جهت تقویت سینمای ایتالیا بهره ببرد.
پس از کسب چهاردهمین اسکار خارجی توسط «سورنتینو» که سینمای ایتالیا را همچنان پرچمدار این بخش از جوایز آکادمی اسکار باقی نگه داشت، «جیورجیو ناپولیتانو»، رییس‌جمهور ایتالیا از «سورنتینو» برای حضور در کاخ ریاست جمهوری دعوت کرده و «متئو ریزی»، نخست وزیر ایتالیا نیز او را افتخار ایتالیا معرفی کرد.
«زیبایی بزرگ» که جایزه بهترین فیلم خارجی جوایز گلدن گلوب و بافتا را نیز به‌دست آورده است، در جوایز آکادمی اروپا مهمترین جوایز از جمله بهترین فیلم، کارگردانی و بازیگر نقش اصلی مرد را به‌دست آورد و از سوی جشنواره فیلم هالیوود و همچنین انجمن منتقدین فیلم بوستون به عنوان بهترین فیلم خارجی سال 2013 معرفی شده است.
داستان فیلم «زیبایی بزرگ» که در واقع نسخه به‌روز شده فیلم «زندگی شیرین» فدریکو فلینی است، درباره‌ نویسنده‌ای سالخورده‌ای است که به لطف رمان معروفی که 40 سال پیش نوشته همیشه مطرح بوده و اکنون در 65 سالگی زندگی یکنواختی دارد. در همان حال که وی به این فکر می‌کند که نوشتن را از نو آغاز کند، شیوه زندگی لذت‌جویانه و ثروت‌اندوزی خود را زیر سئوال می‌برد.
«سورنتینو» اعلام کرد، تمایل دارد با «داریو فرنسچینی»، وزیر فرهنگ ایتالیا پیرامون برخی سیاست‌ها در صنعت سینمای این کشور به رایزنی بپردازد و اجرای برخی سیاست‌های اعلام شده در جهت بستن چندین سینمای قدیمی در ایتالیا را تغییر دهد، چرا که در ایتالیا وزیر فرهنگ نفوذ زیادی در سیاست‌های اعمالی در حوزه سینما دارد.
«سورنتینو» در ادامه افزود، پس از کسب جایزه اسکار احساس می‌کند نماینده سینمای ایتالیاست و امیدوار است بتواند در جهت ایجاد مشوق‌هایی برای ساخت فیلم‌های ایتالیایی موفق دیگر در عرصه بین‌المللی کمک کند.

نظر شما