پس از پنج سال وقفه/

طلسم حضور ˝گزارش مریم˝ در جشنواره فیلم فجر شکسته می‌شود

۱۳۸۹/۱۰/۰۶ - ۲۳:۱۰:۰۰
کد خبر: ۱۹۸۸
طلسم حضور ˝گزارش مریم˝ در جشنواره فیلم فجر شکسته می‌شود
فیلم سینمایی ˝گزارش مریم˝ به کارگردانی اسماعیل براری آخرین مراحل فنی تولید را سپری می‌کند تا برای حضور در بیست‌و نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر آماده نمایش شود.
اسماعیل براری کارگردان فیلم سینمایی "گزارش مریم" دراین‌باره به خبرنگار سینمایی برنا گفت:این روزها محمد جمشیدی مسوولیت انجام جلوه‌های ویژه دیجیتالی این فیلم را برعهده گرفته است.

وی افزود: جلوه‌های ویژه دیجیتالی در سینمای ایران یک صنعت نو ظهور است که با احتیاط باید انجام شود و اصولا به ندرت به کار می‌رود. خوشبختانه در این کار از یک گروه توانا و جوان استفاده کردیم و صحنه های جنگی را درلابراتوارجدید استودیو آریا اسکن کرده‌ایم تا صحنه‌های جنگ را که به دلیل بافت مستند گونه‌اش به صورت 16 میلی‌متری فیلمبرداری شده بود را به شکل دیجیتال تکمیل کنیم.

براری در پایان گفت:برای رساندن این فیلم به جشنواره سه گروه به صورت همزمان در حال کار هستند؛بخش جلوه‌های ویژه،موسیقی فیلم در اسپانیا توسط موسیقیدانی به نام "کوکه ری یوبو کرتس" در حال ساخت است و صداگذاری فیلم توسط حسین مهدوی در استودیو دلپاک به صورت موازی انجام می‌شود.

"گزارش مریم" را اردشیر طلوعی براساس خاطرات آواره‌ای گمنام به نگارش در آورده و محمد رضایی‌راد نیز فیلمنامه نهایی آن را نوشته است.

فرامرز قریبیان، علیرضا اوسیوند، رضا فیاضی، عطیه غبیشاوی، صدرا حجازی، یوسف زغورزاده، مریم برنجانی، فرخنده زاهدی، علی غبیشاوی و حوریه کعبی در فیلم سینمایی "گزارش مریم" بازی کرده‌اند.

در خلاصه داستان "گزارش مریم" آمده است: دکتر پارسا برای راه‌اندازی بیمارستان تخصصی همراه دخترش بهار عازم خرمشهر است. آنجا بهار دفترچه خاطرات مریم را می‌یابد که 25 سال پیش دو روز مانده به آغاز جنگ ایران و عراق آن را نوشته است.
نظر شما