برگزاری جشنواره تئاتر مقاومت شهریور ماه سال آینده

۱۳۹۳/۰۴/۲۲ - ۲۰:۰۰:۰۳
کد خبر: ۲۰۳۳۳۰
برگزاری جشنواره تئاتر مقاومت شهریور ماه سال آینده
مدیر انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس تاکید کرد: پانزدهمین جشنواره تئاتر مقاومت، شهریور ماه سال آینده برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا،حفیظ الله رفیعی شامگاه 21 تیرماه در ضیافت افطاری انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس با محکوم کردن جنایاتی که توسط گروه داعش انجام می‌شود از هنرمندان تئاتر درخواست کرد، آثار خود را پیش از آبان ماه امسال به دبیرخانه دائمی جشنواره تئاتر مقاومت بفرستد تا این آثار ابتدا اجرای عمومی بشود.


در این برنامه هنرمندان حاضر بیانیه‌ای را در اعتراض به جنایات داعش امضا کردند.


همچنین رفیعی در سخنانی با اظهار تاسف از خشونت‌هایی که توسط گروه‌های تکفیری و افراطی اتفاق می‌افتد، برضرورت تفاوت میان دین به معنای حقوقی و نگاه افراطی با شعار دین مداری تاکید کرد.



وی با اشاره به جایگاه هنر در سال‌های بعد از انقلاب یادآور شد: بعد از انقلاب اسلامی عده‌ای نگران بسته شدن سینماها‌،تئاترها و تعطیلی موسیقی بودند. اما نمی‌دانستند حضرت امام خمینی(ره) حتی در تبعید هم نگاهش متمرکز بر تطبیق دین با هنر بود و ایشان با حمایت از فیلم «گاو» اثر مهرجویی حمایت خود را از فیلم‌های معنا گرا و مفهومی آن هم در یک مقطع حساس نشان داد و این موضوع بیان می‌کند، نگاه یک عالم روحانی به تئاتر چقدر هوشمندانه است.



رفیعی با بیان اینکه امروزه مردم ایران برای دنیا حرف‌های زیادی دارند خاطر نشان کرد: ما در موضوعات هنری و ورزشی حرف‌های زیادی داریم و دنیا صدای ما را می‌شنود.


او در ادامه بر ضرورت مبارزه با تهاجم فرهنگی تاکید کرد و یادآور شد: بعد از جنگ امام (ره) فرمودند کمربندهایتان را ببندید چون جنگ کوچک تمام شد اما جنگ بزرگ که همان جنگ سرد و نرم است در راه است.



مدیر انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس اضافه کرد: دیروز جوانان ما مردانه ایستادند وامروز برماست که با قلم تفکر کشورمان را بر بلندای قله رفیع حماسه بنشانیم و به یاری انسان‌های دردمند بشتابیم.



حفیظ‌الله رفیعی در بخش پایانی صحبت‌هایش کشتار انسان های بی‌گناه در کشورهای همسایه را محکوم کرد و گفت: این وضعیت وظیفه ما را دو چندان می‌کند، به راستی تئاتر که رسالتش نمایش رنج‌های انسان‌ها است امروز وظیفه مهم‌تری دارد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز