پیام وزیر ارشاد به دوازدهمین جشنواره امام رضا (ع)

۱۳۹۳/۰۶/۰۵ - ۱۸:۲۹:۰۸
کد خبر: ۲۱۵۳۸۳
پیام وزیر ارشاد به دوازدهمین جشنواره امام رضا (ع)
علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پیامی را به مناسبت آغاز دوازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع) صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا،دوازدهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع) از یکم تا یازدهم ذی‌القعده موسوم به دهه کرامت برابر با پنجم تا پانزدهم شهریور 1393 در تمام استان‌های ایران و 75 کشور جهان برگزار می‌شود. مراسم افتتاحیه این جشنواره پنجشنبه ششم شهریور همزمان با شب میلاد فرخنده کریمه اهل‌بیت (س) با سخنرانی یکی از مراجع تقلید در قم برگزار می‌شود.

به همین مناسبت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پیامی را صادر کرده که در متن پیام علی جنتی چنین آمده است:

ایرانِ دیرینه ما گوهری آسمانی در سینه دارد، قلبی ‌تپنده که شریان‌هایش آب حیات را به جای‌جای ایران از کوچک‌ترین روستاها تا بزرگ‌ترین شهرها می‌فرستد. قلب ایران در خراسان می‌تپد و رشته‌های الفت و ارادت به ساحت رضوی را در همه‌جا می‌گستراند و عطر عاشقی را در همه بوستان‌ها می‌پراکند تا درک معرفت معارف آستان علی‌بن موسی‌الرضا (ع) در همه مرزها میسر شود و ظرفیت‌های نهفته را شکوفا سازد.

هزاران هزار استعداد نهفته و سینه سرشار از اشتیاق رو به آستان ملک‌پاسپان رضوی به این رشته‌ها پیوسته‌اند و به منصه ظهور رسیده‌اند. امروز گنجینه ارزشمندی از آثار ادبی و هنری که در ساحت مقدس فرهنگ رضوی فراهم آمده، حاصل شکوفایی همین استعدادها و ظرفیت‌هاست.

چه شگفت‌آور است مشاهده انبوه نوجوانان و جوانان دلبسته به معارف رضوی که در بستر جشنواره امام رضا (ع) شناسایی و معرفی شده و به خلاقیت و شکوفایی رسیده‌اند و برای تعالی این مرز و بوم آثار ادبی و هنری کم‌نظیری خلق کرده‌اند.

بی‌تردید جشنواره امام رضا (ع) نهال طیبه‌ای است که در دوازدهمین دوره خود تبدیل به درخت تناوری شده که در سایه‌سار آن هزاران ادیب و هنرمند سربرآورده‌اند که هر کدام مایه تفاخر این مرز و بوم هستند. و این همه از عنایات ویژه حضرت ثامن‌الحجج و کوشش خالصانه و بی‌شائبه دست‌اندرکاران و برگزار‌کنندگان جشنواره می‌باشد که توفیق خدمت در راستای احیاء امر امام را یافته‌اند و از این بابت خشنود و راضی‌اند.

امسال دوازدهمین سال آغاز جشنواره امام رضا (ع) را در حالی جشن می‌گیریم که فتنه‌های مذهبی و قومی با هدایت و حمایت دشمنان قسم‌خورده اسلام بالا گرفته و موجب نگرانی مسلمانان در سراسر جهان شده است. خدا را سپاس می‌گوییم که کشور ما در پناه عَلَم رضوی با یکپارچگی و اتحاد از گزند این فتنه‌ها مصون مانده و مردم فهیم و فرهنگ‌پرور ما با درایت و دقت جز به تعالی میهن و فرهنگ و آیین خویش نمی‌اندیشند.

آغاز دوازدهمین دوره جشنواره را به فال نیک می‌گیریم و به نام دوازده ستاره درخشان آسمان امامت و ولایت، برنامه های این جشنواره را در دهه کرامت و زادروز کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها) آغاز می‌کنیم و ان‌شاءالله تا سالروز میلاد باسعادت ثامن الحجج حضرت امام رضا (ع) ادامه پیدا خواهد کرد و با عنایت خداوند متعال به توفیق و تعالی این دوره نیز مطمئنیم.

تلاش ارزشمند و فروتنانه همه دست‌اندرکاران را ارج می‌نهم و به تمامی آنان که در گوشه و کنار کشور و خارج از کشور با شور و اشتیاق در حال فراهم‌آوردن مقدمات برگزاری دوازدهمین دوره جشنواره امام رضا (ع) هستند صمیمانه درود می‌فرستم.


نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز