صباغ‌زاده:

آثار تلویزیونی در ترویج فرهنگ شهرنشینی موفق نبوده‌اند

۱۳۸۹/۱۰/۰۶ - ۲۰:۰۹:۰۰
کد خبر: ۲۳۶۹
آثار تلویزیونی در ترویج فرهنگ شهرنشینی موفق نبوده‌اند
یک كارگردان و تهیه‌كننده سینما، گفت: آثار تلویزیونی در ترویج فرهنگ شهرنشینی موفق نبوده و باید فیلم‌هایی با موضوع آموزش اخلاق شهروندی از این رسانه برای مردم نمایش داده شود
به گزارش سرویس فرهنگ و هنر برنا، كارگردان مهدی صباغ زاده کارگردان فیلم سینمایی "خاك و آتش" گفت: سینما تاثیری‌به‌سزایی در معرفی خرده فرهنگ‌های كشور دارد همچنین تعریف موقعیت اقلیمی شهرها، فرهنگ و سنت‌های شهری در گذشته و حال و به تصویر كشیدن نمادهای فرهنگی از وظایف سینما در قبال شهروندان هر شهر است.

كارگردان فیلم سینمایی "سناتور" با اشاره به جشنواره فیلم شهر گفت: در این جشنواره باید به تعریف فرهنگ‌ها در هر شهر توجه ویژه‌ای شود. همچنین آثاری كه ویژه این جشنواره ساخته می‌شوند باید به لحاظ ساختاری به توسعه شهرها و پدید آمدن مشكلات جدید متناسب با این معضلات توجه داشته باشند.

صباغ‌زاده، به تصویر كشیدن معضلات شهری و ریشه‌یابی این مشكلات در قالب تصویر موجب رشد جامعه دانست و یادآور شد: تاثیرگذاری فیلم‌های حاضر در جشنواره فیلم شهر؛ مشروط به عینی بودن و در عین حال دقیق بودن این آثار سینمایی است همچنین فیلمسازان باید در ارتباط با شهروندان و اجتماع مشكلات را درك كرده و بر اساس آن فیلم بسازند.

وی نقش تلویزیون در دیده شدن فیلم‌های سینمایی بلند، كوتاه و مستند كه با مضمون شهر و ترویج فرهنگ شهرنشینی را حساس و با اهمیت خواند و گفت: این رسانه تا كنون در این زمینه فعالیت چشمگیری نداشته و فیلم‌ها و سریال‌های ساخته شده در آن چنین ویژگی را نداشته‌اند.

این تهیه‌كننده سینما خاطرنشان کرد: مخاطب تلویزیون طبقات مختلف جامعه هستند و از جایی كه آموزش بسیاری از اصول شهرنشینی و اخلاق شهروندی موضوعی است كه همه آحاد مردم نیازمند آشنایی با آن هستند، فیلم‌های مرتبط با این موضوعات می‌بایست از طریق این رسانه پخش شوند.

صباغ‌زاده در پایان خواستار بهره‌گیری صحیح صدا و سیما در راستای پخش فیلم‌های آموزشی با مضمون فرهنگ شهروندی و شهرنشینی شد.

چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم شهر، اردیبهشت ماه سال 90 در تهران برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان می‌توانند جهت كسب اطلاعات بیشتر و دریافت فرم فراخوان به وب سایت رسمی جشنواره به آدرسwww.urbanfilmfest.ir مراجعه کنند.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز