دومین بازار تئاتر ایران در جشنواره تئاتر فجر برپا می‌شود

۱۳۸۹/۱۰/۰۷ - ۲۱:۱۰:۰۰
کد خبر: ۲۵۱۱
دومین بازار تئاتر ایران همزمان با بیست ونهمین دوره جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر با حضور گروه‌های مختلف تئاتر كشور و مدیران برجسته همایش‌ها و گروه‌های مطرح تئاتر دیگر کشورها در تهران برگزار می‌شود.
به گزارش سرویس فرهنگ ‌و هنر برنا، دومین بازار تئاتر ایران از 16 تا 25 بهمن ماه 1389  همزمان با جشنواره تئاتر فجر برگزار می‌شود.

بر اساس این گزارش دومین بازار تئاتر ایران با تغییرات شكلی و محتوایی نسبت به دوره پیش برپا خواهد شد و برخلاف سال پیش ساختار غرفه‌ای برای هر گروه در مدت زمان برگزاری نخواهد داشت.

در این بازار هر روز به حداکثر 10 گروه نمایشی اختصاص دارد تا در این روز بر اساس زمانبندی، هرگروه ابتدا در یک فرصت 20 دقیقه‌ای به معرفی آثار و خط مشی گروه برای مدعوین ثابت بازار (در قالب سخنرانی، فیلم و امکانات تکنولوژیکی و ...) به زبان انگلیسی بپردازند.

همچنین در این بازار  امكان گفت‌وگو و تبادل نظر نمایندگان گروه‌ها با مدعوین و مدیران فستیوال‌ها پیش بینی شده است.

داشتن تشکل اساسی و منسجم گروهی و اشتهار عمومی با عنوان و نام گروه، داشتن روابط عمومی و بین‌الملل مسلط به زبان خارجی برای معرفی گروه، سابقه اجرای حداقل 3 نمایش در جشنواره تئاتر فجر، جشنواره‌های سراسری و بین‌المللی مرکز هنرهای نمایشی و یا 5 اجرای عمومی، داشتن یا ایجاد سایت تخصصی، وبلاگ و نشانی الکترونیکی گروه، تهیه و ارائه بروشور، کاتالوگ و مشخصات گروه و آثار بصورت کامل به زبان انگلیسی، شرایط حضور گروه‌های نمایشی کشور در دومین بازار تئاتر ایران اعلام شده است.

همچنین گروه‌ها صرفاً می‌توانند آثاری را در این بازار معرفی نمایند که پیش از این در جشنواره‌های ملی و بین‌المللی به صحنه رفته باشند یا اجرای عمومی شده باشند.
 
گروههای متقاضی می‌توانند در خواست حضور خود را با ارائه مدارک و مشخصات لازم حداکثر تا 15 دی ماه 1389 به دبیر خانه جشنواره ارسال نمایند.

همچنین گروه‌هایی که واجد شرایط اصلی حضور در بازار تئاتر فجر نباشند و تمایل به ارائه آثار خود را دارند، ستاد برگزاری این امکان را فراهم کرده است تا بتوانند اطلاعات و نسخه‌های تصویری آثار خود را در غرفه روابط عمومی جشنواره به میهمانان و مدعوین بازار ارائه نمایند.
    
بیست و نهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر از 16 بهمن تا 1 اسفند ماه سال جاری در تهران وشهرستان ها برگزار می‌شود.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز