مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی با ۹ فیلم در جشنواره فجر

۱۳۸۹/۱۰/۰۷ - ۲۱:۱۲:۰۰
کد خبر: ۲۵۱۹
مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی با ۹ فیلم در جشنواره فجر
مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی امسال با 9 فیلم در بیست‌و‌نهمین جشنواره بین‏المللی فیلم فجر شرکت می‏کند.
به گزارش سرویس فرهنگ‌و هنر برنا، از مجموع 62 فیلم سینمایی که تاکنون به دبیرخانه جشنواره بیست‌ونهم فجر رسیده، 9 اثر متعلق به مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی است.

فیلم سینمایی "آسمان هشتم" به کارگردانی حسن نجفی، تیرماه امسال در شهر مشهد فیلمبرداری شد و در حال حاضر در مرحله ضبط موسیقی قرار دارد. این فیلم موضوعی اجتماعی- دینی دارد و محمد کاسبی، رحیم نوروزی، خالده قلی‌اوا، زلفیه حسین اوا، قربان مسیم اوف و مهدی فقیه در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند.
 
در خلاصه داستان "آسمان هشتم" آمده است: یک خانواده باکویی برای زیارت به مشهد مقدس می‌آیند اما در بدو ورود با مشکل مواجه می‌شوند. رحمت دانشجوی سال آخر پزشکی با این خانواده آشنا شده و این آشنایی زمینه اتفاقات و حوادث جدیدی را رقم می‌زند.
 
فیلم سینمایی "مهتاب روی سکو" ساخته فیما امامی دارای مضمونی اجتماعی است و داستان زندگی فردی را روایت می‌کند که برخلاف اعتقادات خود در حادثه‌ای دچار تناقض فکری می‌شود. در این اثر سینمایی بازیگرانی از جمله حسین محجوب، مرضیه خوش‌تراش، امیررضا دلاوری، علی اسکندری، آتش تقی‌پور، مهدی صباغی، میثاق فاریابی‌دوست‌‌، محمد ذوالفقاری، بهاره ریاحی، حسین زوار کعبه ایفای نقش می‌کنند. "مهتاب روی سکو" در حال حاضر در پایان مرحله صداگذاری قرار دارد.
 
فیلمبرداری "مصائب چارلی" به کارگردانی علیرضا سعادت نیا روز بیستم اسفندماه سال گذشته آغاز شد و پس از دو ماه در کردستان عراق به پایان رسید. این فیلم در حال حاضر مراحل پایانی فنی را سپری می‌کند.
 
داستان فیلم که مهدی هاشمی به عنوان بازیگر اصلی در آن نقش‌آفرینی می‌کند، درباره کاکازاد، فروشنده دوره‌گرد نفت و بنزین است که در منطقه اربیل کردستان زندگی می‌کند. او که عاشق فیلم و سینماست به طور اتفاقی روزی در بازار کهنه فروشی یک آپارات سینما را دیده و خریداری می‌کند و ...
 
انیمیشن سینمایی "قلب سیمرغ" از دیگر تولیدات مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی است که وحید نصیریان کارگردانی آن را عهده دار بوده است.
 
مهدی ابوهاشم، محمدرضا نوروزی، وحید نصیریان فیلمنامه، مصطفی آل احمد، محسن امیر یوسفی نویسندگان دیالوگ، مصطفی آل احمد تدوین، محمود موسوی‌نژاد صدا، مشهود ولیان، نیما دهقان‌خوانی انیماتورها، نوروزعباسی، احسان طاهری کانسپت، امیر سلامتی، شاهین نوروزی رندر، پیام آزادی وعلیرضا شفقی‌نژاد موسیقی، وحید نصیریان و مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی تهیه‌کنندگان عواملی هستند که در ساخت این فیلم همکاری داشتند.
 
داستان "قلب سیمرغ" در سال 2300 اتفاق می‌افتد؛ جهان با بمب‌های اتمی در حال نابود شدن است که در میان این‌ اتفاقات اژدهاک از غار خودش بیرون می‌آید و جهان را سنگ می‌کند، به جز قهرمان داستان (رسا) و پدر و مادرش. تمام این قصه بعد از این مرحله، جنگ رسا و اهریمن است که هفت خوانی را که رسا تا انتها رد می‌کند، برای این است که بتواند بر اژدهاک فایق شود.
 
"مرگ کسب و کار من است" از دیگر تولیدات مرکز گسترش است که به طور مشترک با علی اکبر ثقفی تهیه شده است. این فیلم در حال حاضر در پایان مراحل فنی قرار دارد  تا برای حضور در جشنواره فیلم فجر آماده شود.
 
فیلم سینمایی "مرگ کسب و کار من است" به کارگردانی امیر حسین ثقفی داستان سه مرد را به تصویر می‌کشد که برای سرقتی با یکدیگر همسفر می‌شوند. در این فیلم بازیگرانی چون، پژمان بازغی، امیر آقایی، ماه چهره خلیلی، کامران تفتی، مریم بوبانی، میثم غنی زاده، رامین راستاد و سونیا اسپهروم نقش آفرینی می‌کنند.
 
"روشن، خاموش، روشن" به کارگردانی حمیدرضا چارکچیان، فیلمی در ژانر کودک است که داستان شهری کوچک را روایت می‌کند که در آن یک شهر بازی متروک وجود دارد و تعدادی کودک سعی دارند با ابتکار خود این شهر بازی را رونق می‌دهند. فروغ قجابگلو، مقداد اسلامی و جمعی نوجوان در این فیلم ایفای نقش کرده‌اند.
 
این فیلم سینمایی به طور مشترک توسط بنیاد سینمایی فارابی، علیرضا شجاع نوری و مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی تهیه شده است.
 
"پایان دوم" فیلمی از یعقوب غفاری است که محسن علی‌اکبری و مرکز گسترش در تولید آن مشارکت دارند. داستان این فیلم درباره گذشته دو عاشق است که از هم جدا شده‌اند و پس از مدتی دوباره یکدیگر را ملاقات می‏کنند و...
 
آناهیتا نعمتی، دانیال عبادی، زیبا بروفه، مجید یاسر، مهدی فقیه، هاشم آذرحوا، صدف السادات بهشتی، مریم قادری و میثم جوانمرد بازیگران این فیلم سینمایی هستند.
 
فیلم سینمایی "چیزهایی هست که نمی‌دانی" اولین ساخته سینمایی فردین صاحب الزمانی است که توسط منیژه حکمت با مشارکت مرکز گسترش سینمای مستند تجربی تهیه‌ شده است.
 
این فیلم درباره علی راننده آژانسی است که از درگیر شدن با هر ماجرایی دوری می‌کند. سیما، همکلاس قدیمی، هنوز تلاش می‌کند دوستی سال‌های دور را زنده کند و او را از انزوا درآورد. در میان مسافرهای ثابت علی، زن جوانی است که اتفاقاتی در طول راه، این دو را به هم نزدیک می‌کند.
 
علی مصفا، لیلا حاتمی، مهتاب کرامتی، مهدی بجستانی، مریم کاظمی، حسام نورانی، نسیم امیرخسرو، مهدی آگاهی،مونا مستوفی، امیرعلی مالکی بازیگران این فیلم سینمایی هستند.
 
فیلم ویدئویی "گنج روان" ساخته امین اصلانی موضوعی تاریخی- مذهبی دارد. این فیلم داستان زن جوانی است که نتیجه تحقیقات بر روی نسخه خطی آستان قدس را در اختیار همسرش که برای ادامه تحصیل به کانادا رفته است می‌گذارد. مرکز گسترش و محمدرضا اصلانی تهیه‌کنندگان این فیلم ویدئویی هستند. 
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز