«شیفت شب» نیکی کریمی رونمایی شد؛

شیفت شب با شعار «آیا بهتر نیست كه بیشتر بدانیم؟» رونمایی شد

۱۳۹۳/۱۰/۳۰ - ۱۶:۲۸:۱۶
کد خبر: ۲۵۵۵۱۹
شیفت شب با شعار «آیا بهتر نیست كه بیشتر بدانیم؟» رونمایی شد
مراسم رونمایی فیلم سینمایی «شیفت شب» به كارگردانی و نویسندگی نیكی كریمی با حضور علی اصغری، نویسنده، محمدرضا فروتن و لیلا زارع در پردیس سینما گالری ملت برگزار شد.

در ابتدای این مراسم علی اصغری در مورد ایده این فیلم گفت: ایده و طرح كار از محمود قدیمی بود. نسخه اولیه فیلمنامه را نیكی كریمی با نامی دیگر نوشته بود و پروانه ساخت هم دریافت كرده بود. سال گذشته از من دعوت به همكاری كردند. ۹ ماه طول كشید تا به نتیجه برسیم و در حین كار نیز تغییراتی در فیلمنامه داشتیم. پس از آن كار آغاز و ۴۰ روز فیلمبرداری داشتیم.


در ادامه لیلا زارع در مورد این تجربه گفت: همكاری خیلی خوبی بود، من در این كار خیلی چیزها یاد گرفتم و كار كردن با نیكی كریمی برایم خیلی لذت بخش بود.


وی در مورد داستان فیلم و نقشش در این قصه گفت: قصه این فیلم یك قصه اجتماعی است و من نقش زن یك خانواده كوچك سه نفری را بازی می‌كنم.


در ادامه محمدرضا فروتن در مورد قصه و نقشش عنوان كرد: نقش مردی را دارم كه در بحران‌های مالی قرار گرفته و فشارهای اقتصادی و مسائل مالی كه در اثر یك كلاهبرداری برایش اتفاق می‌افتد زندگی و رابطه‌اش با همسرش را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.


وی در مورد تجربه كار كردن با نیكی كریمی اظهار كرد: سال‌ها است كه با نیكی كریمی رابطه دوستانه‌ای دارم و بسیار باعث خوشحالی‌ام بود كه در كاری حضور داشته باشم كه او در مقام كارگردان آن فیلم باشد.


پس از پخش ۳ دقیقه از فیلم «شیفت شب» زارع در مورد بازی با بازیگر كودك فیلم گفت: كودك بسیار باهوشی بود. هر چند كه بچه‌ها معمولا سر كار خیلی زود خسته می‌شوند اما او نسبت به سایر كودكانی كه تا به حا تجربه بازی با آنها را داشتم بسیار با استعدادتر بود و كار كردن با او اصلا سخت نبود.


در ادامه اصغری در مورد فضای قصه تصریح كرد: قصه بیانگر حال و هوای زنی است كه زندگی آرامی دارد اما با خبری كه به او می‌دهند متوجه می شود كه قرار است با یك طوفان مواجه شود و آرامشش به هم می‌ریزد. این قصه شاید غم‌انگیز باشد اما تلخ به آن معنا كه حاوی ناامیدی و سیاه‌نمایی باشد، نیست.


پس از آن زارع در پاسخ به پرسش احسان كرمی مجری برنامه مبنی بر اینكه چقدر به دریافت سیمرغ چشم دارید، گفت: وقتی آدم كار می‌كند، بیشتر به كیفیت كار می‌اندیشد و مهم نتیجه آن است كه روی پرده می‌بیند. من فیلم را هنوز كامل ندیده‌ام اما چند سكانسی را كه دیدم خیلی دوست داشتم.


وی اذعان داشت: به هر حال دریافت سیمرغ و هر جایزه دیگری برای هر كسی خوشایند است، اما تا وقتی همه كارها را نبینی نمی‌توانی قضاوت كنی كه كدام كار شایسته سیمرغ است.


در ادامه فروتن نیز در مورد دریافت سیمرغ عنوان كرد: متاسفانه طی سال‌های اخیر كسانی جایزه دریافت كرده‌اند كه موجب شده سیمرغ معنی‌اش را برایم از دست بدهد. حتی در مورد این افراد این ذهنیت به‌وجود می‌آید كه دریافت جایزه از سوی آنها سفارشی است. امیدوارم امسال این‌گونه نباشد و كسانی كه لایق دریافت سیمرغ هستند آن را كسب كنند. اینكه یك نفر سیمرغ بگیرد و همه تعجب كنند نشانگر نادرست بودن این انتخاب است.


وی افزود: یك زمانی به دریافت سیمرغ فكر می‌كردم. در واقع در مورد برخی كارها فكر می‌كردم كه باید دیده شود و آن را كاری خوب و درخور توجه می‌دانستم، اما فكر می‌كنم كارهای خیلی خوبی وجود داشته‌ كه دیده نشده و مهجور مانده است.


پس از آن لیلا زارع در مورد قشر مخاطب این فیلم بیان كرد: «شیفت شب» فیلمی است كه دیدن آن برای همه افراد خوب و خوشایند است. هر كس كه ان را ببیند لذت می‌برد. مربوط به گروه یا قشر خاصی نیست. مشابه داستانش را بسیار زیاد در جامعه دیده‌ایم.
اصغری نیز در این رابطه شرح داد: «شیفت شب» فیلمی است كه تمام اعضای خانواده به راحتی با آن ارتباط برقرار می‌كنند. این فیلم حاوی هشداری است مبنی بر اینكه سعی نكنیم طبقه خانواده‌مان را تغییر دهیم.


در ادامه این مراسم در پاسخ احسان كرمی در مورد پیش‌بینی استقبال از فیلم فروتن گفت: من فیلم را ندیده‌ام و اصلا نمی‌توانم حتی حدس بزنم كه چقدر مورد توجه و رضایت مخاطبان قرار خواهد گرفت.


اصغری در این رابطه اظهار كرد: می‌توانم بگویم «شیفت شب» متفاوت ترین كار نیكی كریمی و جزو كارهای خوب جشنواره است.

پس از آن در پاسخ به درخواست احسان كرمی مبنی بر بیان جمله‌ای در تبلیغ این فیلم، لیلا زارع گفت: فكر می‌كنم امسال جشنواره پررونقی داشته باشیم و بهتر است كه همه فیلم‌ها ببینیم.


اصغری اظهار كرد: شیفت شب یك درد مشترك است و بازخورد خیلی خوبی پیدا می‌كند. این فیلم كار متفاوتی است و به گفته خود نیكی كریمی به شدت از سینمای او فاصله گرفته است.


فروتن نیز در این رابطه بیان كرد: باید فضای مناسب برای فیلم‌هایی كه توان این را دارد كه با مخاطب ارتباط برقرار كند فراهم شود. بعضی فیلم‌ها پتانسیل و توان دارند كه بیشتر راجع به آنها حرف زده شود و دیده شوند.


وی افزود: امیدوارم شرایط و امكانات برای این فیلم، به اندازه حرفی كه دارد مهیا شود تا مردم ببینند و لذت ببرند.

در پایان شعار این فیلم كه جمله «آیا بهتر نیست كه بیشتر بدانیم؟» بود، توسط لیلا زارع بیان شد و محمدرضا فروتن نیز از پوستر فیلم رونمایی كرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز