هادی مقدم دوست:

سینماگران در شناخت سینمای دینی رو به جلو رفته اند

۱۳۹۳/۱۲/۰۴ - ۱۹:۰۱:۳۴
کد خبر: ۲۶۵۰۲۶
سینماگران در شناخت سینمای دینی رو به جلو رفته اند
فیلمنامه نویس و کارگردان سینما گفت: در شناخت و تعریف از سینمای دینی نسبت به گذشته چند پله رو به جلو حركت كرده‌ایم.

به گزارش خبرگزاری برنا، هادی مقدم‌دوست كارگردان سینما كه امسال با سه اثر در بخش خارج از مسابقه جشنواره فیلم رویش حضور دارد، در ارتباط با سینمای دینی و اینكه چرا تعریف درستی در این مورد نداریم، اظهار کرد: به نظر می‌رسد ما همچنان تعریف مشخصی از سینمای دینی و یا فیلم دینی نداریم كه این تعریف به صورت بسیار جامع، كامل و بدون هجو در ذهن ما به ثبت رسیده باشد. به نظرم باید قبل از هر كاری روی این موضوع كار كنیم كه سینمای دینی دقیقاً چه تعریفی دارد و با چه نگاهی در این سینما روبرو هستیم.


كارگردان فیلم سینمایی «سر به مهر» با اشاره به اینكه در شناخت و تعریف از سینمای دینی نسبت به گذشته چند پله رو به جلو حركت كرده‌ایم، افزود: البته در حال حاضر با بحث و گفتگو در این مورد به مراحل خوبی نیز رسیده‌ایم و با خیال راحت‌تر می‌توانیم بگوییم كه یک پله جلو‌تر از قبل ایستاده‌ایم. به نظرم در جلسات نقد و بررسی گاهی اوقات آنقدر به آسیب‌شناسی چیزی تحت عنوان سینمای دینی می‌پردازیم كه گویا نسبت به آن به تعریف مشخصی رسیده‌ایم اما به نظرم ما همچنان تعریف كاملی از این پدیده بالغ و سالم نداریم.



مقدم‌دوست با بیان این مطلب كه باید واقعیت را دید و به‌‌ همان اندازه توقع داشت، تصریح کرد: اگر می‌خواهیم گامی رو به جلو برداریم و درحقیقت درجا نزنیم و یا در بین خودمان به عنوان سینماگر تردید نداشته باشیم، باید تلاش كنیم به تعریفی درست به همراه شناخت كافی و وافی از این پدیده برسیم و ابزارهایی را كه برای كار در این مورد نیاز داریم بشناسیم و به جمع آوری آن بپردازیم. اصلاً دقت كنیم كه می‌توانیم تعریفی داشته باشیم یا خیر.

وی تأکید کرد: در شرایط فعلی كه سینمای ما در آن وجود دارد با توقعاتمان نسبت به پدیده‌های اطراف حركت می‌كنیم و نه آن چیزی كه در واقعیات وجود دارد. واقعاً حیرت می‌كنم چرا باید به آسیب‌شناسی سینمای دینی بپردازیم؛ آن هم در زمانی كه هنوز تعریف كاملی از این پدیده سالم نداریم.

نهمین جشنواره فیلم كوتاه دینی رویش در سه بخش «ملی»، «جوانه‌های رویش» و «خارج از مسابقه» از فردا سه شنبه ۵ اسفندماه تا پنج شنبه ۷ اسفندماه در پردیس سینمایی آزادی تهران برگزار می‌شود و با معرفی برگزیدگان در روز جمعه ۸ اسفندماه در تالار اندیشه حوزه هنری به پایان می‌رسد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز