محمدرضا اصلانی:

اكران فیلم مستند، نشان‌دهنده‌ فرهنگ یك مملكت است

۱۳۹۰/۰۱/۲۰ - ۱۴:۱۷:۰۰
کد خبر: ۳۴۱۱۴
اكران فیلم مستند، نشان‌دهنده‌ فرهنگ یك مملكت است
یک مستندساز گفت: اكران فیلم مستند، حركت مباركی است كه باید گسترش پیدا كرده و سینماهای دیگر نیز به این جریان بپیوندند. چرا كه این امر، نمایانگر فرهنگ یك مملكت است.

به گزارش سرویس فرهنگ و هنر برنا، محمدرضا اصلانی مستندساز پیشكسوت سینمای ایران درباره اکران فیلم مستند گفت: سینمای مستند جنبه سرگرمی ندارد بلکه طرح مسئله می‌كند تا نماد رشد فرهنگی یك ملت قلمداد شود. لذا باید تبریك گفت به ملتی كه رشد فرهنگی خود را با نمایش فیلم مستند عیان می‌كند.

كارگردان مستند تحسین شده "جام حسنلو" با تأكید بر اهمیت اكران فیلم مستند در سینماها، اظهار کرد: فیلم مستند را افراد متخصص‌تری می‌بینند و رسالت این گونه‌ سینمایی، فقط سرگرمی و خود را فراموش كردن نیست كه این امر، نشاندهنده‌ نوعی همایش روشنفكرانه است. پس میان اكران فیلم مستند با داستانی، تفاوت چشمگیری وجود دارد و حتی 10 تماشاگر سینمای مستند، نماینده 10 میلیون‌ نفر خواهند بود.

اصلانی در ادامه، به ضرورت تبلیغات گسترده‌ برای اكران فیلم‌های مستند اشاره كرد و افزود: فیلم مستند، فرهنگ یك جامعه است و برای تبلیغ نمایش مستند باید هزینه كرد، چرا كه بازده فرهنگی دارد. البته پیرامون بحث خبررسانی آن، می‌بایست كانال‌های تلویزیونی همكاری كنند و با تبلیغات متفاوت، به علاقمندان سینمای مستند به ویژه دانشجویان اعلام كنند كه این فیلم‌ها، كجا و كی پخش می‌شوند.

وی درباره برخی انتقادها پیرامون نمایش آثار مستند در سینما سپیده خاطرنشان کرد: این افراد دچار سوء تفاهم شده‌اند و حرفهای آن‌ها را نباید جدی گرفت. معتقدم با سعه‌صدر و گفت و گو می‌توان این سوء تفاهم‌ها را بر طرف کرد تا هدف اصلی كه نمایش فیلم مستند در سطح جامعه است، بروز و ظهور كند. چرا كه با اكران دائمی فیلم‌های مستند در سینماها، این آثار مخاطب خود را پیدا خواهد كرد.

براساس این گزارش در سالن شماره 2 سینما سپیده در چهار سانس بعدازظهر (13-15-17-19) میزبان علاقمندان فیلم مستند بلند "عصرآباد" كار گروهی هفت فیلمساز جوان (سپیده صفاریان، محمدحسین جلادت، بهاره للّهی، روزبه كافی، هدی سیاه‌تیری، ستاره سماوی، محمد بایسته) به سرپرستی استاد محمدرضا اصلانی است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز