/جشنواره فیلم شهر/

رجبی‌فروتن: باید برای غنی كردن سبد محصولات حوزه شهروندی تلاش كرد

۱۳۹۰/۰۱/۲۰ - ۱۹:۳۵:۰۰
کد خبر: ۳۴۳۸۷
رجبی‌فروتن: باید برای غنی كردن سبد محصولات حوزه شهروندی تلاش كرد
مدیركل اداره همكاری‌های سمعی و بصری گفت: تلاش‌های بیشتری برای غنی‌تر كردن سبد محصولات در حوزه مسائل شهرنشینی و شهروندی در سینما و تلویزیون باید صورت گیرد.
به گزارش سرویس فرهنگ و هنر برنا سعید رجبی‌فروتن درباره مدیركل اداره همكاری‌های سمعی و بصری و نمایش خانگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره جشنواره فیلم شهر، گفت: در یك ارزیابی كلی كارنامه سینمای ایران در زمینه فرهنگ شهروندی و مناسبات شهری خیلی ارزنده و قابل توجه نیست. اما مجموعه تلاش‌های بسیاری از طرف فیلمسازان خلاق در ذیل سینمای اجتماعی در این زمینه صورت گرفته است.

این مقام مسوول در معاونت امور سینمایی وزارت ارشاد یادآور شد: با استمرار و نهادینه شدن جشنواره فیلم شهر و حمایت شهرداری تهران از فیلمسازان و تهیه‌كنندگان در زمینه ساخت فیلم‌های شهری، می‌توان به پیشبرد كار و ارایه حرف‌های بهتر و ناگفته در قالب تصویر و قرار دادن آن در معرض دید شهروندان امیدوار بود.

به عقیده رجبی‌فروتن، مهم‌ترین كاركرد رسانه‌ها، آموزش و انتقال هنجارهایی است كه در جهت زیست بهتر و همبستگی بیشتر لازم است. بنابراین برای آموزش مسایل شهری بسیاری از منویات و اهداف مدیریت شهری را می‌توان در قالب آثار داستانی، مستند، انیمیشن و آموزشی در سینما و تلویزیون تولید كرد.

وی ادامه داد: اگر مختصات و مولفه‌های در برگیرنده آموزش‌های حقوق شهروندی از سوی منتقدان، صاحبنظران و آگاهان استخراج و تبیین شود و در یك بازنگری در اختیار فیلم‌سازان جوان قرار گیرد، رغبت و اشتیاق برای تولید آثار متنوع شهری در میان آنها افزون می‌شود.

این كارشناس فرهنگی همچنین به رویكرد اصلی جشنواره فیلم شهر مبنی بر شهری انسانی برای انسان شهری اشاره كرد و افزود: شهروندان با رعایت و تجلی فضیلت‌های رفتار و كرامت انسانی و رعایت حقوق شهروندی می‌توانند پازل شهر انسانی راتكمیل كنند.

به گفته رجبی‌فروتن، تنها شهروندان هستند كه می‌توانند یك روح انسانی و معنوی را در كالبد شهر بدمند. در این صورت است كه شهر از مشخصات شهر انسانی برخوردار شده و كمالات انسانی در آن جاری و ساری می‌شود.

چهارمین جشنواره بین المللی فیلم شهر با رویكرد "شهری انسانی برای انسان شهری" ، از 24 تا 29 اردیبهشت ماه سال جاری در تهران برگزار می‌شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز