صدرعاملی با ˝دردانه˝به جشنواره فیلم کیش می‌رود

۱۳۹۰/۰۱/۲۶ - ۱۹:۲۸:۰۰
کد خبر: ۳۶۶۰۶
صدرعاملی با ˝دردانه˝به جشنواره فیلم کیش می‌رود
رسول صدرعاملی که به تازگی فیلمبرداری ˝دردانه˝ را در چابهار به پایان رسانده و این روزها مراحل پایانی فنی را سپری می کند، در جشنواره فیلم کیش حضور دارد.

به گزارش سرویس فرهنگ و هنر برنا، "دردانه" درباره نغمه، دختر دانشجویی است که در دانشگاه دریانوردی چابهار قبول شده است. در ابتدای حضور در چابهار نگران است و با فضا ارتباط برقرار نمی‌کند. با گذشت زمان و در ارتباط بامردم زاویه دیگر از زندگی مردم چابهار را می‌بیند و با موقعیت جدید خود کنار می‌آید.

صدرعاملی که معمولا فیلم‌های خود را با محوریت جوانان و معضلات آنها ساخته است، این بار فیلم دردانه خود را با چنین نگاهی ساخته است.دردانه با بازی لادن طباطبایی، رژین شفیعی، عادله بیگی، بهار اسماعیل زاده و...به تهیه کنندگی محمدخزایی به سفارش جشنواره فیلم کیش تهیه شده است.

در این فیلم سید رسول صدر عاملی نویسنده، ساعد نیکزاد تصویربردار، سهراب خسروی تدوین‌گر، دانش اقبا شاوی طراح صحنه و لباس، یاسین خوش آمدزهی مدیر تولید، طاهر پیشواییصدابردار، محمدرضا دلپاک صداگذار، محمد خزاعی تهیه کننده حضور دارند.

لادن طباطبایی، رژین شفیعی، عادله بیگی، بهار، اسماعبل زاده، بهناز گرما شه زهی، سکینه آزادی و یاسین خوشامد زهی نیز در فیلم دردانه بازی می‌کنند.

چاپ کتاب سه زبانه

همچنین کتاب فیلمشناخت نخستین جشنواره بین المللی فیلم کیش در 376 صفحه و به سه زبان منتشر می شود. در این کتاب به مدیر مسئولی محمد خزاعی و سردبیری مسعود نجفی برای اولین بار به سه زبان فارسی، انگلیسی و عربی کلیه اطلاعات این جشنواره شامل فیلم‌ها، فیلمنامه‌ها و بزرگداشت‌ها به همراه دستنویس 20 چهره مطرح سینمایی درج شده است.

در کتاب جشنواره بین المللی فیلم کیش که زیر نظر یزدان عشیری آماده شده است، محمد تهرانی مدیریت اجرایی و طاها ذاکر مدیریت هنری را بر عهده داشته و کورش پیرو(عکاس)، علی شکوری (طراح گرافیک)، مهدی متناصری، مهرناز رازقی، نفیسه تبریزی، مارال دوستی(تحریریه)، سعید ظفرانلو (مترجم انگلیسی)، سید نظام الدین رحیمی (مترجم عربی) سهیل صلاحی زاده (حروفنگار) و احمد تبریزی (ویراستار) همکاری کرده‌اند.

این گروه پیش از این کتاب جشنواره‌هایی چون فیلم مقاومت، فیلم فجر، مستند حقیقت، فیلم کوتاه تهران، فیلم جم، فیلم پلیس و ... را بر عهده داشته‌اند.

جشنواره بین‌المللی فیلم کیش از 4 تا 8 اردیبهشت در جزیره کیش برگزار می‌شود.


نظر شما