نخستین جشنواره سراسری فیلم‌های صنعتی آغاز به كار می‌كند

۱۳۸۹/۱۰/۱۵ - ۱۷:۴۸:۰۰
کد خبر: ۴۱۹۳
نخستین جشنواره سراسری فیلم‌های صنعتی آغاز به كار می‌كند
مراسم افتتاحیه نخستین جشنواره سراسری فیلم‌های صنعتی عصر روز شنبه 18 دی ماه از ساعت 17 در دانشگاه صنعتی شریف برگزار می‌شود.

به گزارش سرویس فرهنگ و هنر برنا، در مراسم افتتاحیه‌ نخستین جشنواره فیلم‌های صنعتی آقایان سید مجید هدایت، و مهندس پلارك معاونان وزیر صنایع و معادن و روسای هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران(ایدرو) و سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو) سخنرانی خواهند كرد و فیلم برگزیده جشنواره نمایش داده می‌شود.

سید مجید هدایت، معاون وزیر صنایع و معادن و رییس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران درباره برگزاری جشنواره فیلم‌های صنعتی را اتفاق مباركی دانست و گفت: هنر و سینما در توسعه صنعتی كشور آثار مستقیم و ماندگاری دارند.

وی ادامه داد: این جشنواره، امکان و فرصت گسترده‌ای برای اهالی سینما در دو بخش حرفه‌ای و آماتور فراهم می‌سازد تا داشته‌های خود را که قبلا تهیه کردند، به نمایش درآورند و انگیزه مضاعفی برای تهیه و تولید فیلم های به روز و ابداعی درباره جوانب و ابعاد پیشرفت صنعت کشور و نمایش و انعکاس سراسری و حتی بین‌المللی پیدا كنند.

معاون وزیر صنایع معادن تاکید کرد: در حال حاضر میان اهالی سینما نیروهای باتجربه و همچنین جوان و باانگیزه زیاد دیده می‌شود و باید بهره‌گیری از توان فکر و اندیشه نوآورانه آن‌ها در عرصه هنر هفتم برای تبیین و نشان دادن ابعاد صنعت کشور در دستورالعمل مسوولان صنعتی قرار گیرد.

رییس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران ادامه داد: اگر هنر را نگاهی دقیق و موشکافانه و متضمن ابداع و نوآوری بدانیم، در چنین حالتی نباید فاصله ای میان هنر و صنعت متصور شد. صنعتی که فلسفه وجودی اش خودباوری، ابداع و خلاقیت باشد، مانند هنرمندی است که با قدرت خلاقه خود، اثری ماندگار می سازد.

هدایت خاطرنشان کرد: پیشرفت و رشد صنایع در کانون توجه و اهتمام مسوولان کشور بوده و در این راستا، همه بخش‌ها باید با همكاری با یكدیگر باعث هم افزایی در این زمینه شوند.


وی افزود: در این عرصه، چه بسا کار و تلاش سینماگران به دلیل احاطه به فنون و تکنیک‌های مخاطب پسند و نوآورانه، در مقدمه کوشش‌هایی قرار دارد که می‌تواند ابعاد و جوانب پیشرفت و توسعه صنعت کشور را ترسیم کند.

هدایت با بیان این نكته كه تاکنون متاسفانه پیوند مناسب و مطلوب میان اهالی سینما با صنعتگران برقرار نشده و هنوز صنعت از ظرفیت‌ها و ظرافت‌های هنر هفتم به خوبی بهره نگرفته، افزود: البته اهالی سینما هم کمتر نسبت به انعکاس موضوعات صنعتی از طریق دوربین‌های خود، اقبال نشان داده‌اند.

این معاون وزیر در پایان اظهار کرد: سینماگران می‌توانند نقش پیشتازانه‌ای را با استفاده از نمایش توانمندی‌های صنعت ایفا کنند. چنین همکاری دوجانبه‌ای می‌تواند درخشندگی خاصی به نتایج و دستاوردهای صنعتی کشور ببخشد و از سویی، سینما گران را شریک کار و تلاش اهالی صنعت کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز