نمایش بلندترین پلان تاریخ شفاهی دفاع مقدس در مسابقه مستند بلژیک

۱۳۹۰/۰۳/۱۸ - ۱۵:۱۴:۰۰
کد خبر: ۵۵۲۰۷
نمایش بلندترین پلان تاریخ شفاهی دفاع مقدس در مسابقه مستند بلژیک
فیلم مستند «مُلفِ گَند» به کارگردانی محمود رحمانی که درباره تاریخ شفاهی جنگ تحمیلی است، در بخش مسابقه جشنواره بین‌المللی فیلم مستند «میلینیوم» بلژیک به نمایش در می‌آید.
به گزارش سرویس فرهنگ و هنر برنا،‌ فیلم مستند «ملف گند» Molf-e Gand به کارگردانی محمود رحمانی که با مدت زمان 53 دقیقه، بلندترین پلان سینمای ایران محسوب می‌شود در جدیدترین حضور بین المللی خود، در بخش مسابقه اصلی جشنواره بین المللی فیلم مستند «میلینیوم» Millenium بلژیک به روی پرده می رود.

جشنواره مستند «میلینیوم» با شرکت فیلم هایی از مستندسازان سرشناس جهان در روزهای 18 تا 24 خرداد ماه جاری (8 الی 14 ژوئن) در شهر بروکسل پایتخت کشور بلژیک برگزار می شود.

«ملف گند» برای تصاحب جایزه این جشنواره با فیلم هایی از کشورهای اسپانیا، انگلستان، سوئد، آمریکا، کره، بلژیک، فرانسه، روسیه، عراق، تونس، استرالیا، هلند، دانمارک، بنگلادش، ترکیه، هند و ... به رقابت می پردازد.

مستند تجربی «ملف گند» در یک پلان لانگ تک فیلمبرداری شده است، در این فیلم هیچگونه مونتاژی وجود ندارد و در نوع خود در دنیا کم نظیر است.

فیلم «ملف گند» محصول حوزه هنری خوزستان و درباره تاریخ شفاهی جنگ است که توسط شهروند اهوازی به نام محمد به شیوه ای بسیار بدیع، کودکی خود و همچنین خاطرات تلخ و شیرین خود را روایت می کند.
رحمانی پیش از این با مستندهای «نفت سفید»، «مدار صفر درجه» و «مادرم بلوط» جوایز متعددی از جشنواره های داخلی و خارجی کسب کرده که جایزه «روبرتو روسلینی» ایتالیا یکی از مهمترین این جوایز است.

عوامل فیلم مستند «ملف گند» عبارتند از: کارگردان: محمود رحمانی،‌ صداگذار: فرید دغاغله، دستیار کارگردان: امین سپهریان، مجری طرح: علی حیاتی، آهنگساز: محسن صفاریان، مدیر روابط عمومی: منصور جهانی، تهیه کننده: حوزه هنری خوزستان.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز