در گفت‌وگو با برنا عنوان شد

تهیه‌کننده «ورود آقایان ممنوع»: برخی صرفا برای بازی در فیلم سرمایه‌گذاری می‌کنند

۱۳۹۰/۰۳/۲۷ - ۱۷:۵۱:۵۹
کد خبر: ۵۷۵۵۰
تهیه‌کننده «ورود آقایان ممنوع»: برخی صرفا برای بازی در فیلم سرمایه‌گذاری می‌کنند
تهیه‌کننده «ورود آقایان ممنوع» گفت:افرادی صرفا برای بازی در فیلم سرمایه‌گذاری می‌کنند و این سرمایه‌گذاری‌ها نمی‌تواند به سینمای ایران کمک کند.
علی سرتیپی تهیه‌کننده سینما درباره جایگاه و نقش سرمایه‌گذار در سینمای ایران به خبرنگار سینمایی برنا گفت: گروهی برای کسب سود در سینمای ایران سرمایه‌گذاری می‌کنند و تعدادی برای کسب اعتبار فرهنگی در این عرضه فعالیت دارند. سرمایه‌گذار تا چند سال پیش اعتبار و جایگاه مشخصی داشت که به مرور این جایگاه از بین رفته است.

تهیه‌کننده فیلم سینمایی «ورود آقایان ممنوع» با بیان اینکه در شرایط فعلی هر سرمایه‌گذاری می‌تواند تهیه‌کننده نیز باشد، اظهار کرد: در شرایط کنونی هر سرمایه‌گذار تازه کاری می‌تواند تهیه‌کننده شود به طوری که جایگاه و شان تهیه‌کننده به مخاطره افتاده است.

وی تصریح کرد:افرادی صرفا برای بازی در فیلم سرمایه‌گذاری می‌کنند ،این سرمایه‌گذاری‌ها نمی‌تواند به سینمای ایران کمک کند از طرفی سرمایه‌گذاری که با پول دولتی وارد عرصه شود شرایط را بیمار می‌کند.

سرتیپی با اشاره به اینکه در غرب شرایط را برای سرمایه‌گذاری مهیا می‌کنند، عنوان کرد: در ایران به دلیل نبود اصول مشخص، سرمایه‌گذاری جدی گرفته نمی‌شود. در سایر کشورها با بیمه شدن آثار سینمایی، سرمایه سرمایه‌گذار به خطر نمی‌افتد. در حالی که ریسک سرمایه‌گذاری در سینمای ایران بالاست به گونه‌ای که ممکن است کل سرمایه‌اش به هدر برود.

تهیه‌کننده فیلم «نیش زنبور» خاطرنشان کرد: بیمه آثار سینمایی، امنیت شغلی و ایجاد شرایط مناسب برای اکران می‌تواند عرصه را برای حضور سرمایه‌گذار فراهم کند.

سرتیپی با تاکید بر اینکه فیلم‌های سینمای ایران با شکست مواجه می‌شوند، گفت: تنها 15 درصد از فیلم‌های سینمای ایران به سرمایه اولیه‌اش می‌رسد و  ادامه روند تولید و ساخت فیلم در ایران نتیجه فضای کاذب و تزریق سرمایه دولتی است.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز